زمان : 13 Khordad 1391 - 17:35
شناسه : 52149
بازدید : 2978
سومین سمینار علمی تخصصی امام جواد(ع) با موضوع " امام جواد(ع) و شفقت بر خلق"+ گزارش تصویری سومین سمینار علمی تخصصی امام جواد(ع) با موضوع " امام جواد(ع) و شفقت بر خلق"+ گزارش تصویری

یزدفردا: سمینار علمی امام جواد(ع) توسط موسسه حضرت جوادالائمه در سالن اجتماعات آموزش عالی ملاصدرا برگزار شد.

سومین سمینار علمی تخصصی امام جواد(ع) با موضوع " امام جواد(ع) و شفقت بر خلق"در تاریخ 10 خرداد در محل سالن اجتماعات مرکز آموزش عالی ملاصدرا برگزار شد.

 

در این سمینار که به همت موسسه خیریه فرهنگی حضرت جوادالائمه(ع) و با همکاری موسسه آموزش عالی امام جواد(ع) برگزار شد ، شرکت کنندگانی از پرسنل مجموعه حضرت جواد الائمه، اساتید حوزه و دانشگاه و جمعی از فرهیختگان استان یزد حضور داشتند.

 

در ابتدای این سمینار که با هدف آشنایی بیشتر با سیره و و حواشی زندگی ائمه اطهار علی الخصوص امام جواد(ع) برگزار شده بود ، مهندس غلامعلی سفید مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره موسسه خیریه فرهنگی حضرت جوادالائمه(ع) به توضیح اجمالی از سمینار های قبلی امام جواد(ع) پرداخت.

 

اولین سخنران این سمینار دکتر ناصر مهدوی استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران که  پیرامون اهمیت مهربانی و شفقت در مقابل مردم و پررنگ بودن آن در زندگی پیامبران و امامان پرداخت.

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر فهیم نیا از اعضای هیأت علمی دانشگاه شهید صدوقی یزد سخنران بعدی این سمینار ضمن بیان مقدمه ای در مورد امامت ائمه اطهار(ع) اظهار داشت: زندگی امامان و ائمه (ع) را به سه بخش می توان تقسیم کرد: بخش اول دوره ، صبر و تلاش برای به دست آوردن حکومت در جهت ترویج شیعه و شیعه گری که می توان به امام علی(ع) ، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) اشاره داشت.

 

بخش دوم که از زمان امامت امام سجاد (ع) شروع و تا زمان امام رضا(ع) ادامه پیدا کرد تبیین معارف دین در حوزه اعتقادات ، اخلاق و احکام بوده است.

 

بخش سوم "دوره آماده سازی و زمینه سازی مردم برای غیبت امام زمان" بود که اززمان امامت امام جواد(ع) تا امام حسن عسکری(ع) ادامه داشت.

 

در پایان این مراسم شاعر ارزنده استان حجت الاسلام و المسلمین زکریا اخلاقی به قرائت شعری که در مدح حضرت جوادالائمه(ع) سروده بود پرداخت.