زمان : 13 Khordad 1391 - 11:51
شناسه : 52145
بازدید : 4215
ویژه برنامه های مراسم  ولادت حضرت امام جواد (ع) در آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس ویژه برنامه های مراسم ولادت حضرت امام جواد (ع) در آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس

طبس- سیدابوالفضل حقانی: همزمان با فرارسيدن سالروز میلاد مسعود میوه دل امام رضا (ع) حضرت جوادالائمه، مراسم سخنراني و مولودی خوانی در جوار بارگاه نورانی عموی گرامیشان حضرت حسين بن موسي الكاظم(ع) طبس  برگزار گرديد.

در اين مراسم معنوی كه با حضور بیش از 6 هزار زائر و مجاور در شب و شامگاه ولادت حضرت برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین اخلاقی فرد امام جمعه عشق آباد طبس در شامگاه ولادت به بیان سه روايت از حضرت عبدالعظيم حسني، از شاگردان برجسته امام جواد عليه السلام پرداخت.

اخلاقی فرد به نقل از حضرت عبدالعظیم حسنی، گفت : به محضر مبارك امام جواد) ع) رسيدم و از حضرت درخواست حديثي نمودم كه از پدران بزرگوارش نقل شده باشد، حضرت فرمودند، جد بزرگوارم اميرمؤمنان عليه السلام فرمودند: تا وقتي مردم با هم تفاوت داشته باشند، در خير و سعادت هستند و در آرامش و ثبات زندگی می کنند و وقتي يكسان شدند هلاك مي‌شوند.

حضرت عبدالعظیم حسنیمی می گوید، پرسیدم: اي فرزند رسول خدا! باز هم بفرماييد، فرمود: اميرمؤمنان (ع) فرمودند: اگر شما اسرار يكدیگر را بفهمید و عیب هر یک از شماها بر دیگر آشکار شود همدیگر را دفن نخواهید کرد، گفتم: باز هم بفرماييد. فرمود: امام علي (ع) مي‌فرمايد: " به درستی كه اموال شما گنجایش مردم را ندارند که بخواهید انفاق کنید " بر رعایت صفات اخلاقی از جمله خوشرویی، سخن خوب گفتن، گشاده رویی و خیر خواهی برای یکدیگر که می تواند در زندگیتان کارساز باشد تاکید فرمودند.

مولودی خوانی آقایان محمد جواد فتحی و حسین داریوش مداحان اهل بیت و عضو مجمع الذاکرین آستان مبارک و قرائت دعای روحبخش کمیل از جمله برنامه های دیگر مراسم بود.