زمان : 13 Khordad 1391 - 12:01
شناسه : 52143
بازدید : 2482
مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی در دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شد مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی در دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شد همزمان با فرا رسیدن بیست و سومین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) مراسم بزرگداشت آن امام همام از ساعت 7:30 صبح یازدهم خرداد ماه در مسجد شهید آیت ا... صدوقی دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شد.

همزمان با فرا رسیدن بیست و سومین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) مراسم بزرگداشت آن امام همام از ساعت 7:30 صبح یازدهم خرداد ماه در مسجد شهید آیت ا... صدوقی دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شد.
به گزارش خبرنگار یزدفردا این مراسم با حضور جمعی از مسئولین و جامعه دانشگاهی همراه با قرائت زیارت عاشورا و مداحی اهل بیت عصمت و طهارت و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین صدر الساداتی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه پیام نور استان یزد برگزار شد.

 حجت الاسلام و المسلمین صدرالساداتی در این مراسم در سخنرانی خود به دو اصل مهم اشاره نمود و گفت : فواید برگزاری این مراسمها 2 بعد دارد ، اول توجه و آشنایی نسل جوان با ابعاد عرفانی و شخصیت امام و اینکه جوانان امروز گوهر وجود خود را بشناسند و از امام برای زندگی خود الگو بگیرند و دیگری یاداوری و خاطره و صفات امام برای خود ما تا ما دستخوش روز مرگی نشده و ویژگی و صفات امام را فراموش نکنیم.

وی افزود : امام خمینی (ره) مظهر ایستادگی ، مقاومت و آشتی ناپذیری در برابر استکبار و قدرتهای زورگو بود و نام و یاد امام راحل یادآور مکتب آزادی بخش اسلام و استقلال ملتهای دربند است و با آمدن ایشان ما توانستیم نه تنها در دوران هشت سال دفاع مقدس در مقابل دشمنان انقلاب مقاومت کنیم بلکه در برابر استکبار شرق و غرب عالم ایستادگی و استقلال خود را نشان دادیم.

حجت الاسلام صدرالساداتی در ادامه به خصوصیات بارز ، شجاعت و ابعاد عرفانی شخصیت امام خمینی (ره) پرداخت و الگو برداری از وجود شخصیت ایشان را مهم و لازم برشمردو گفت : باید امام را در بعد اجتماعی ، سیاسی ، زهد و پادامنی بهتر بشناسیم.

 وی در ادامه با توجه به وصیت نامه امام خمینی (ره) به چند شاخصه مهم آن اشاره نمود و حضور مردم در صحنه را مهم برشمرد و گفت: در این صورت است که این انقلاب توسعه پیدا خواهد کرد و دست ابر قدرتها را از ایران کوتاه خواهد کرد.

 وی در ادامه در توصیه به نسل جوان که موتور این کشور به حساب می آیند گفت : شما جوانان هستید که با معنویت ، مقاومت ، تحصیل ، اختراعات ، ابتکارات خود آینده این مملکت را رقم می زنید.

 وی در پایان خاطر نشان نمود : در حال حاضر هدف اصلی دشمن راه انداختن جنگ روانی و تهدید و ضربه زدن به این جوانان انقلابی و اسلامی است و رمز موفقیت ما این است که وصایای امام را در نظر داشته باشیم و به آن جامعه عمل بپوشانیم.