زمان : 12 Khordad 1391 - 03:15
شناسه : 52087
بازدید : 2830
سپاس از تلاش‌های ماندگار سپاس از تلاش‌های ماندگار محمد امامی

محمد امامی:قدردانی از نیکان روزگار و خادمان مردم و میهن اسلامی و تلاش‌های آنان نه از باب چاپلوسی و تملق است و نه از روی مداهنه، بل وظیفه‌ای است نیک‌اندیشانه،  سپاسی است مخلصانه و شکرگزاری از خالق که اگر صورت نگیرد در شکرگزاری از خالق کم گذاشته‌ایم.
چهار سال پرفراز و نشیب از تلاش‌های پیگیر، صادقانه ، مخلصانه، دلسوزانه، مدبرانه، آگاهانه، مردم‌مدارانه و اصلاح‌طلبانه‌ی جناب آقای مهندس علی اکبر اولیا در جایگاه نمایندگی مردم شریف یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی گذشت.
اکنون بسیار به جاست که در پایان راهی که می‌توانست با بهبود شرایط سیاسی، اجتماعی،‌باز هم با وجود نازنین این نماینده‌ی مردمی تداوم یابد، از تلاش‌های بی‌نظیر ایشان در عرصه‌های ملی قانونگذاری،‌سیاسی،‌اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و نیز استان و شهر یزد صمیمانه سپاسگزاری کنیم.
حضور موثر و متعهدانه و فعالانه‌ی مهندس اولیا در هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی، در ۴۸ طرح، ۷ درخواست تحقیق و تفحص، ۹۳ سوال، تذکرات به موقع به رییس جمهور ، وزرا و سایر مسئولان، ۸ نطق پیش از دستور، کسب یکی از ۱۰ رتبه‌ی برتر نظارت مجلس و حضور راهگشا در قانونگذاری و سایر عرصه‌های اجتماعی،‌سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ،‌از وی نماینده‌ای مردمی و صاحب‌نظر و با نفوذ ساخت که حتی اعتراف صادقانه‌ی برخی از عناصر جریان های سیاسی دیگر را نیز برانگیخت و مشی وی می‌تواند «نمونه‌ای باشد برای سایر استان‌ها» و ادوار نمایندگی.
نه صعوبت و سختی راه و نه همه‌ی ناهمراهی‌ها و نامهربانی‌های تنی چند از کوته‌اندیشان در برخی عرصه‌های اجرایی و نه سطح جایگاه‌های اجرایی و قضایی، مانع از آن نشد تا این نماینده‌ی متعهد دست از اهداف و آرمان‌ها و وظایف خطیر نمایندگی خود بردارد و در عهدی که با مردم بسته بود ذره‌ای کوتاهی کند.
گرچه تحقق این توفیق، برخاسته از خدامحوری، نجابت و اصالت خانوادگی، تجارب ارزشمند اجرایی و تخصص در زمینه‌های عمران، برنامه‌ریزی، بودجه  و ... حاصل دانش و سال‌ها مسئولیت اجرایی در جایگاه‌های کلیدی بود، اما بی‌انصافی است اگر اندیشه‌ها و باورهای اصلاح‌طلبانه، خط امامی، مردم مدارانه، اخلاق‌مدارانه و معتدل این نماینده‌ی محبوب مجلس هشتم  و همراهی‌های مردم خوب و فهیم دارالعلم و دارالمهر یزد و ارتباط متقابل اقشار مختلف مردم و نماینده‌ی منتخبشان را در این توفیق ماندگار نادیده بگیریم.
اینک که دوره‌ای از تلاش مجدانه‌ی آقای مهندس علی اکبر اولیا پایان یافته است، به نوبه‌ی خود به عنوان یک شهروند، وظیفه‌ی خود می‌دانم از این همت و تعهد و خدمتگزاری بی‌منت وتلاش‌های ماندگار، صمیمانه سپاسگزاری نمایم و آرزو می‌کنم وجود ذیقیمت این عزیز بتواند کماکان در عرصه‌های مختلف ملی و استانی، منشا خیر و برکت و پیشرفت و اعتلای میهن اسلامی‌مان باشد. انشاءالله تعالی
برای حسن ختام شعری از زنده یاد مجتبی کاشانی تقدیم می کنم:
این جهان آئینه کردار ماست
خوب یا بد هرچه هست آثار ماست
اهل عشق ، اهل علم ، اهل تخت
کار ما کردند هم آسان و سخت
اهل علم آمد به دانایی فزود
اهل عشق آیین زیبایی گشود
اهل تخت آمد حکومت دار شد
خلق از کردار او بیمار شد
با زبان صدها اسیر آزاد کرد
در نهان با مردمان بیداد کرد
اهل تخت آمد که نادانی کند
هرچه آبادیست ویرانی کند
حاکمان اندیشه در غل کرده اند
عاشقان دنیا پر از گل کرده اند
حاکمان خود عاقبت گم کرده اند
عاشقان خود وقف مردم کرده اند
شعر از:  زنده یاد  مجتبی کاشانی
۱۱ خرداد ۱۳۹۱