زمان : 12 Khordad 1391 - 01:11
شناسه : 52078
بازدید : 7550
رئیس منطقه 7 دانشگاه آزاد اسلامی در ابرکوه :  در تامین هیأت علمی تمام اختیارات به استان ها واگذارمی شود واحدهای منطقه هفت به سمت توسعه رشته های بین رشته ایی حرکت کنند رئیس منطقه 7 دانشگاه آزاد اسلامی در ابرکوه : در تامین هیأت علمی تمام اختیارات به استان ها واگذارمی شود

ابرکوه یزدفردا : رئیس منطقه هفت دانشگاه آزاد اسلامی، در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابرکوه ضمن اشاره به این مطلب که دانشگاه آزاد اسلامی فرزند انقلاب است اظهار داشت:مهممترین اولویت دانشگاه آزاد اسلامی در بعد مسائل فرهنگی، تقویت وارتقای فرهنگ دینی در سطح دانشگاه است.

در این جلسه که دکتر آل طه دبیر منطقه 7، دکتر مسلمین رئیس واحد یزد ومهندس بیگ رئیس واحد مهریز و اسماعیل برزگرزاده فرماندار ابرکوه و همچنین هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابرکوه حضور داشتند، دکترعباسعلی نورا ضمن تشریح پیشینه سی ساله دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تمامی ارکان نظام  جمهوری اسلامی، قوای سه گانه  و همچنین آحاد مختلف مردم در ایجاد و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی نقش بسزایی داشته اند و باید این توسعه که یک توسعه فرهنگی است، در پیکره ی دانشگاه مشروح باشد و این دستاورد ها باید مدیریت شود.

رئیس منطقه 7 دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به تغییر مدیریت دانشگاه اشاره نمود و اظهار داشت: جهت گیری دانشگاه آزاد اسلامی  در زمان مدیریت قبلی و جدید دانشگاه، اهتمام به مسائل فرهنگی و تقویت معنویت در محیط دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور است.دکتر نورا همچنین به موارد ذیل تاکید و خواستار تقویت آنها در دانشگاه آزاد اسلامی شد.

- ارتقای کیفیت سطح علمی آموزشی دانشگاه ،کلیه ارکان دانشکاه باید دارای ارتقای کیفیت باشد که بهروری انرژی خود جزیی از ارتقای کیفیت است.

- ایجاد سازمان های اقتصادی در کنار دانشگاه آزاد، راهکاری باشد برای تامین اعتبارات مالی لازم برای مدیریت دانشگاه و بهره وری از آن

بر اساس این گزارش دکتر نورا گفت، واحدهای منطقه هفت به سمت توسعه رشته های بین رشته ایی حرکت کنند و پیگیر این خط مشی باشند در رشته های کارشناسی به سمتی حرکت کنیم که جنبه عمومی دارند و استقبال بیشتری از آن می گردد.

دکتر نورا درپایان تاکیدکرد:ارتقاء کیفیت علمی پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی از اولویت های دانشگاه است که برای آن برنامه ریزی شده است و انشاء ا... بتوانیم به سمت تجاری کردن علم نیز پیش برویم ، همچنین برنامه ریزی شده است که در تامین هیأت علمی استان تمام اختیارات به استان ها واگذار شود.

در این نشست که  فرماندار شهرستان ابرکوه مهندس برزگرزاده نیز حضور داشت  بیان نمود که با توجه به فراهم بودن امکانات و همچنین باستانی بودن این شهرستان نیاز به تامین رشته های باستان شناسی ، معماری و شهر سازی در مقطع کارشناسی ارشد در واحد ابرکوه می باشد. همچنین ایشان حمایت همه جانبه خود را در سرمایه گذاری واحد ابرکوه در پروژه های مختلف اقتصادی اعلام نمود.

و در پایان این نشست رییس منطقه هفت و هیات همراه از اماکن تاریخی و باستانی این شهرستان بازید نمودند