زمان : 11 Khordad 1391 - 12:10
شناسه : 52062
بازدید : 21682
گزارش تصویری ؛پهلوان کچل و اژدها از نگاه قلم تا دوربين(11نظر) گزارش تصویری ؛پهلوان کچل و اژدها از نگاه قلم تا دوربين(11نظر) نمايش پهلوان کچل و اژدها عنوان نمايشي است به نويسندگي داوود فتحعلي بيگي كه توسط گروه نمايشي باهم و با همكاري خونه خنده يزد و هنرمندي هنرمندان يزدي و گار گرداني مشترك جعفر دلدل زاده و صاحب حائري زاده ،مدت يك ماهي است كه به روي صحنه رفته است و مورد اقبال عمومي قرار گرفته است.و با توجه به استقبال خوبي كه ازنمايش به عمل آمد چند بار هم تمديد زمان شد تا مردم به راحتي فرصت ديدن اين نمايش را پيدا كنند.

اعظم ثابت قدم –سرويس فرهنگي هنري يزد فردا:نمايش پهلوان کچل و اژدها عنوان نمايشي است به نويسندگي داوود فتحعلي بيگي كه توسط گروه نمايشي باهم و با همكاري خونه خنده يزد و هنرمندي هنرمندان يزدي و گار گرداني مشترك جعفر دلدل زاده و صاحب حائري زاده ،مدت يك ماهي است كه به روي صحنه رفته است و مورد اقبال عمومي قرار گرفته است.و با توجه به استقبال خوبي كه ازنمايش به عمل آمد چند بار هم تمديد زمان شد تا مردم به راحتي فرصت ديدن اين نمايش را پيدا كنند.
احمد ندافي به عنوان مشاور در امر كارگرداني كمك شاياني را به گروه داشته ضمن اينكه عليرضا حائري زاده به عنوان دستيار كارگردان و محسن حائري زاده به عنوان طراح صحنه نقش بسزايي در اجراي نمايش داشته اند.
آن چه مي توان در مورد نمايش گفت اين كه نمايش، سنتي تخت رو حوضي است كه شايد زمان با اين گونه نمايش همخواني ندارد ولي نگاه ويژه كارگردانان و بازي خوب هنرمندان خوش آتيه يزدي و به روز كشاندن بعضي از صحنه ها در نوع خودش ،جالب و جذ اب است و مخاطبين را تا پايان نمايش ،همراه خود مي كشاند . به اجرا در آمدن دوباره نمايش ، با رفع نقاط ضعف، و قوت بخشيدن به نقاط مثبت و در نهايت تند نمودن ريتم ،و جمع و جور كردن نمايش وحذف بعضي از بخش هاي اضافي ،در به حداقل رساندن زمان نمايش از يك ساعت و نيم ،به زماني كمتر ،مي تواند موثر باشد .ولي با همه اين تفا سير باز هم تماشاچي ارتباط خوبي را بر قرار مي كند و نشان از آن دارد كه متوليان امر بايد بيشتر به فكر چنين نمايش هايي باشند كه مردم مي خواهند.و بايد گروههاي نمايشي را تشويق به آماده سازي نمايش هايي نمايند تا ضمن پاسخ گويي به خواسته  مردم ، نيز تجربه اي در كار نامه كاري خود ثبت نمايند.
در اين نمايش بازيگراني چون محمد كريمي ،حسين حيدري ،مهدي محمدي ،حميد رضا شهامتي ،الهه كيانفر،هديه كيانفر،و عليرضا حائري زاده و صاحب حائري زاده ايفاي نقش مي كنند ودر بخش اجراي موسيقي زنده نيز،هاني سلطانيان ، ابوالفضل زينلي،و هادي حسيني ،زيبايي خاصي به كار بخشيده اند.
اما از ديگر عوامل همراه با نمايش كه به نوعي پشت صحنه ،فعال بوده مي توان به احسان نيك محضر (طراح نور)،جعفر دلدل زاده (طراح گريم)،محبوبه السادات دره شيري پور (طراح  لباس)،مهدي حائري زاده (مدير صحنه )،محمد علي انتظاري (طراح پوستر و بروشور)،آقاي تيموري (اجراي نور)اشاره كرد ،ضمن اينكه محمد رضا زحمتكش ،سيد حسين سيد عليزاده ،فرحناز پارسائيان،ابراهيم سرداري،علي مختاري،حسين زارع نيز گروه را همراهي و همكاري نمودند.
در اين راستا جعفر دلدل زاده گفت:اين كار ماحصل تلاش دو ،سه ماهه گروه است كه جادارد از نگاه ويژه ادارات فرهنك و ارشاد اسلامي استان و شهرستان يزد به ويژه بهرام عبدالحسيني و حسين دشتي ،حسين نوابي و كليه دوستاني كه در اين راه ما را ياري نمودند ،تشكر كنم و اميد وارم كه باز هم خدا توفيق دهد با كارهاي بهتري به روي صحنه آمده و مو جبات شادي و خوشحالي مردم را فراهم كنيم .
وي افزود:   از 12ارديبهشت تا امروز كه 11خردادماه 91است 38 اجرا درسانس هاي متفاوت يك ويا دوسانس هر شب پذيراي مردم و ادارات و نهاد هاي متقاضي بوده ايم و استقبال مردم، وظيفه امان را در ادامه راه ،سنگين تر نموده است كه اميد وارم بتوانيم با كارهاي بعدي پاسخ محبت هاي مردم را بدهيم.
دلدل زاده كارگردان نمايش تسريع كرد:اين نمايش 11و12خرداد ادامه دارد و با اين دو اجرا تعداد اجراها به عدد 40مي رسد و بايد به بازيگران و افرادي كه يك ماه اجرا راتمام وكمال، با ما بودند تشكر كنم و بايد متذكر شوم كه اين نمايش ديگر تمديد نخواهد شد و گروه براي ارائه كار هاي جديدش چون نمايش عزرائيل در ستون پنجم ،كمدي زوج هنري،وگرگ و روباه در بهترين آبادي ،آماده خواهد شد.
وي در پايان از يزد فردا به خاطر نگاه ويژه اش به اين نمايش و تهيه گزارش و از دهقاني زاده عكاس كاربلد يزدفردا كه لحظه هايي از نمايش را به تصوير كشيده است ،تشكر و قدر داني نمود.

 

سروبیس عکس یزدفردا

مجید دهقانی زاده

عکاس : مجید دهقانی زاده