زمان : 10 Khordad 1391 - 17:30
شناسه : 51992
بازدید : 2026
جایگزینی 6 هزار متر مکعب بر ساعت گاز طبیعی در صنایع استان یزد طی دو ماه ابتدای سال جاری انجام شد جایگزینی 6 هزار متر مکعب بر ساعت گاز طبیعی در صنایع استان یزد

یزدفردا : در فروردین و اردیبهشت ماه سال 91 پروژه های گازرسانی به6 گلخانه و18واحدصنعتی عمده و جزء از جمله شرکت آجر، گچ، کاشی، چینی و ... به بهره برداری رسید.
علیرضا پیله ور با اشاره به قانون هدفمند کردن یارانه ها و اهمیت گازرسانی به صنایع در کاهش آلودگی محیط زیست افزود: با بهره برداری از این پروژه ها بیش از 6 هزار متر مکعب بر ساعت گاز طبیعی جایگزین سوخت های مایع و فسیلی می گردد.
وی همچنین گازرسانی به صنایع را عامل مهم رونق اقتصادی دانست و ادامه داد در دو ماه گذشته با اتصال این واحد های صنعتی و گلخانه ها در استان به شبکه گاز طبیعی در مجموع یک میلیارد و 245 میلیون ریال صرفه جویی ریالی در پی خواهد داشت.
مدیر عامل شرکت گاز استان یزد اعتبار صرف شده برای گازرسانی به این صنایع را 4 میلیارد و 200 میلیون ریال و هزینه گازرسانی به گلخانه ها را150 میلیون ریال اعلام نمود.
شایان ذکر است تاکنون در استان 2هزار و 672 مشترک عمده و جزء صنعتی به شبکه گاز طبیعی متصل هستند که از این تعداد،24 مشترک مربوط به سال جاری می باشد.