زمان : 09 Khordad 1391 - 08:20
شناسه : 51914
بازدید : 4421
 تحليل محصص از عملکرد تيم ملي تحليل محصص از عملکرد تيم ملي کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به اينکه تيم ملي فوتبال کشورمان در بسياري از دقايق بازي با آلباني بسيار اميدوار کننده نشان داد، گفت: نبايد اين نتيجه ما را از اهداف بزرگمان دور کند و فکر کنيم ديگر جاي هيچ اميدي نيست.

مرتضي محصص در گفتگويي در مورد عملکرد تيم ملي فوتبال کشورمان برابر آلباني ضمن بيان مطلب فوق گفت: تيم آلمان برابر سوئيس شکست خورد و هلند هم در خانه مغلوب بلغارستان شد، در بازي‌هاي دوستانه نتيجه اهميتي ندارد. گرچه ايران برابر آلباني باخت اما از شکل تيمي خوب ايران نمي‌توانيم به راحتي بگذريم.

وي ادامه داد: تيم ملي در نيمه نخست عملکرد خوبي برابر آلباني داشت اما در نيمه دوم تعويض‌ها کمکي به تيم ملي نکرد و اگر همان ترکيب نيمه نخست حفظ مي‌شد، نتيجه بهتري بدست مي‌آمد. به نظرم با تعويض‌هاي صورت گرفته در نيمه دوم شکل تيمي و هماهنگي از بين رفت.

کارشناس فوتبال کشورمان همچنين افزود: در اين بازي تيم ملي نقاط قوت بسيار اميدوار کننده‌اي داشت که يکي از آنها سريعتر شدن حرکت تيمي از  دفاع به حمله بود. اگر فرصت‌هايي که با تکيه بر اين نقطه مثبت بدست آورديم تبديل به گل مي‌شد، نتيجه بهتري را کسب مي‌کرديم. البته همانطور که گفتم در اين بازي نتيجه ارزشي نداشت و اگر مي‌برديم و بد بازي مي‌کرديم کمکي به تيم ملي نمي‌شد.

وي با اشاره به اينکه اين بازي به کادر فني کمک کرد در زمان باقيمانده تا بازي با ازبکستان نقاط ضعف تيم را برطرف کند، تاکيد کرد: درست است تمرکز مدافعان مياني تيم خوب نبود اما در مجموع ملي‌پوشان کشورمان برابر آلباني نقطه ضعف بزرگي نداشتند و اگر به همين شکل روند رو به رشدشان را ادامه دهند، مي‌توانند در مسابقات مهم پيش رو نتايج مدنظر را کسب کنند.

محصص از مشخص بودن تاثير صددرصد خستگي ملي‌‎پوشان پرسپوليس، استقلال و سپاهان بر روند حرکتي تيم ملي سخن گفت و اظهار داشت: بازيکنان آلباني به خوبي ريکاوري کرده بودند اما بسياري از بازيکنان تيم ملي همچنان با خستگي مسابقات مهم داخلي و بين المللي روبرو بودند. ضمن اينکه در اين شرايط هم مي‌توانستيم حداقل برابر آلباني يک مساوي بگيريم.

وي در مورد زمان حضور علي کريمي در ميدان و استفاده از هادي عقيلي در خط حمله، خاطرنشان کرد: فکر مي‌کنم حضور اين بازيکنان در ميدان تنها به خاطر آن بود که کي‌روش آنها را در شرايطي آمادگي صددرصد نگه دارد. کي‌‍روش در اين بازي روي اين بازيکنان ريسک نکرد، ضمن اينکه اگر به جواد نکونام هم استراحت مي‌داد، بهتر بود.

کارشناس فوتبال کشورمان با تاکيد بر اينکه وظايف مربيان تيم ملي با مربيان باشگاهي بسيار متفاوت است، اظهار داشت: تراپاتوني مي‌‎گويد:" مربي تيم ملي نقش جوشکار را دارد که بايد در زمان اندک و خيلي سريع قطعات را به هم چسبانده و بهترين شرايط را ايجاد کند اما مربيان باشگاهي مجسمه ساز هستند و در طول فصل مي‌تواند به تيم خود شکل زيبايي داده و آنها را استفاده از تمام توانايي‌ها به ميدان بفرستند.

وي با اشاره عملکرد خوب مربيان تيم ملي با توجه به زمان اندکي که در اختيار داشتند، افزود: در مجموع نبايد اين نتيجه ما را از اهداف بزرگمان دور کند و فکر کنيم ديگر جاي هيچ اميدي نيست.

محصص در پايان گفت: تيم ملي در بسياري از دقايق بازي با آلباني اميدوار کننده نشان داد و بايد به اين تيم مثبت نگاه کرد. ضمن اينکه در بازي با ازبکستان ترکيب و تاکتيک تيم ملي با اضافه شدن کريمي، عقيلي و رضايي تغييرات بسياري کرده و ملي‌پوشان ايران مي‌توانند با برتري برابر ازبکستان گام نخست در مرحله نهايي مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل را با قدرت بردارند.

ديدار تيم‌هاي ملي فوتبال ازبکستان و ايران در مرحله چهارم و نهايي انتخابي مسابقات مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل چهاردهم خردادماه در شهر تاشکند ازبکستان برگزار مي‌شود.