زمان : 08 Khordad 1391 - 12:37
شناسه : 51866
بازدید : 2484
 دکتر نقی تقوایی  هشدار داد:استنشاق دود سیگار در دوران بای عواقب جبران ناپذیری بر دستگاه عصبی جنین داردردار یک هشدار به مادران باردار در هفته بدون دخانیات دکتر نقی تقوایی هشدار داد:استنشاق دود سیگار در دوران بای عواقب جبران ناپذیری بر دستگاه عصبی جنین داردردار کارشناس مسئول آموزش سلامت مرکز بهداشت شهرستان یزد با اشاره به عوارض دود سیگار بر روی جنین در دوران بارداری گفت: استنشاق دود سیگار توسط مادر باردار در دوران بارداری روی دستگاه عصبی، رشد ونمو و ديگر ارگان هاي او تأثیر می‌ گذارد.

یزدفردا: کارشناس مسئول آموزش سلامت مرکز بهداشت شهرستان یزد با اشاره به عوارض دود سیگار بر روی جنین در دوران بارداری گفت: استنشاق دود سیگار توسط مادر باردار در دوران بارداری روی دستگاه عصبی، رشد ونمو و ديگر ارگان هاي او تأثیر می‌ گذارد.

 دکتر نقی تقوایی در خصوص عوارض سیگار کشیدن کنار کودکان اظهارداشت:  سیگار کشیدن والدین پیش از دوران بارداری، حین دوران بارداری و پس از زایمان مشکلات تنفسی بی ‌شماری برای کودکان به دنبال دارد.

وی افزود: همچنین استنشاق دود سیگار به وسیله مادر و هنگامی که جنین در شکم مادر است، روی دستگاه عصبی ، رشد ونمو و ديگر ارگان هاي او تأثیر می‌ گذارد.

مسئول کانون بسیج  جامعه پزشکی  با اشاره به وضعیت آسم در این کودکان ابراز داشت: میزان بروز آسم در کودکانی که والدین سیگاری دارند، به شدت زیاد است.

وی ادامه داد: علاوه بر مراجعه بسیار زیاد این افراد به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، این افراد کاهش پاسخ ‌دهی به درمان را دارند و افزایش خس‌خس سینه و سرفه در آنان بسیار بالاتر از کودکان دیگر است.