زمان : 07 Khordad 1391 - 01:16
شناسه : 51806
بازدید : 2805
فیلم "علاقه بند کویر" به نخستین جشنواره اشراق راه یافت فیلم "علاقه بند کویر" به نخستین جشنواره اشراق راه یافت

محمد رسول شجاعی تفتی از راه یافتن فیلم مستند "علاقه بند کویر " به بخش داوری مستند بخش اصلی نخستین جشنواره اشراق خبر داد.

به گزارش خبرنگار ما، محمد رسول شجاعی تفتی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه فیلم "علاقه بند کویر" به جشنواره اشراق راه یافت، گفت: اولین جشنواره "اشراق" با هدف تبلیغ هنرمندانه مفاهیم دینی و با موضوعات جایگاه روحانیت و حوزه های علوم دینی در زندگی فرهنگی - اجتماعی مردم، روحانیت و تبلیغ دین (شیوه های مدرن و سنتی تبلیغ دین)، شخصیت فردی و زندگی روحانیان، شخصیت اجتماعی روحانیان و نیازهای امروزی جامعه، زیّ طلبگی و تبلیغ دین در سایه رفتار، اخلاق و تهذیب نفس از 9 خرداد تا 11 خرداد ماه سالجاری برگزار خواهد شد.  

وی تصریح کرد: اسوه های علم، اندیشه و اخلاق در سیر تاریخی حوزه های علمیه، روحانیت و راهبری سیاسی و اجتماعی، کلیه آثار و تولیداتی که در آنها به نحوی به نقش روحانیت و حوزه های علوم دینی پرداخته شده باشد از دیگر برنامه های این جشنواره است.

 

محمد رسول شجاعی تصریح کرد: این جشنواره در پی استفاده از زبان تاثیرگذار فیلم، برای ترویج و تبلیغ دین و شناسایی و تشویق آثار فاخر با محوریت روحانیت می باشد.

 

وی اظهار داشت: علاقه بند کویر که به سفارش مرکز پژوهشهای اسلامی صدا وسیما تهیه شده است نگاهی به زندگی و فعالیت "آیت الله سيد محمدعلي علاقه بند" در استان یزد دارد.

 

آیت الله سيد محمدعلي علاقه بند استاد وارسته و مروج احکام و معارف الهی است که برای گسترش مکتب علوی و فرهنگ تشیع سختی‌های زیادی را به جان خریده و در این مسیر فعال و پایدار مانده ‌است را نقل می کند.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی علاقه بند در سال 1306 هـ . ش برابر با 1346ق در خانواده­ای روحانی در یزد دیده به جهان گشود. سید محمدعلی در 5 سالگی برای آموزش قرآن به مکتب‌خانه رفت. وی در مکتب، قرآن، نصاب‌الصبیان، سیوطی و صرف و نحو را نزد میرزا سیدعلی مکتب‌دار آموخت. وی پس از طی مقدمات علوم اسلامی از محضر حضرات: شیخ جلال آیت‌اللهی، آیت‌الله کازرونی و میرزا آقا استفاده کرد. آن­گاه برای ادامه تحصیل راهی نجف اشرف شد و در درس خارج حضرات آیات عظام: سید محمدهادی میلانی، سیدجواد مدرسی، سید عبدالهادی شیرازی شرکت کرد و پس از بازگشت به قم نیز از محضر آیت‌الله سید حسین بروجردی استفاده کرد. حجت‌الاسلام سید محمدعلی علاقه‌بند، در کنار تحصیل به تدریس نیز اشتغال داشت و دروس مغنی، منطق، معالم و صرف و نحو و اصول و کلام را تدریس می­کرد. وی مدتی نیز دروس عربی و دینی را در دبیرستان تدریس کرد. حجت‌الاسلام علاقه‌بند ضمن تدریس به تبلیغ نیز می‌پرداخت. وی هم­اکنون نیز به تدریس علوم دینی در حوزه علمیه یزد مشغول است.

 
محمد رسول شجاعی تفتی کارگردان این فیلم مستند متولد 1340 و دارای لیسانس هنرهای نمایشی و یكی از جانبازان پر افتخار عزیز دوران دفاع مقدس بوده است كه در حال حاضر بازنشسته بنیاد شهید وامور ایثارگران می‌باشد.
 
از جمله آثار این کارگردان چاپ کتاب مجموعه فیلمنامه های دفاع مقدس كه در 6 فیلم نامه به نامهای تا شقایق هست، پای چپ من، یادگاری، رز ارغوانی اهالی پرواز و پروانه كه در 78 صفحه در قطع رقعی در پاییز 1390 به تیتراژ 1500 نسخه انتشار یافته است .