زمان : 05 Khordad 1391 - 12:21
شناسه : 51697
بازدید : 3700
خبری که اعصاب مجری من و تو را به هم ریخت! دلسوزی به سبک شبکه من وتو؛ خبری که اعصاب مجری من و تو را به هم ریخت! مجری شبکه من و تو که بسیار عصبانی بود برای اینکه بر اعصابش مسلط باشد اعلام خبر را به همکار خود واگذار کرد.

یزدفردا:مجری شبکه من و تو که بسیار عصبانی بود برای اینکه بر اعصابش مسلط باشد اعلام خبر را به همکار خود واگذار کرد.

 به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی جام نیوز، مجری شبکه من و تو که بسیار عصبانی بود در ابتدای برنامه بدون هیچ مقدمه ای خطاب به همکار زن خود گفت: «لطفا این خبر را شما بگویید. من قول دادم که روی اعصاب خودم مسلط باشم!»
اما این چه خبری بود که این گونه مجری من و تو را به هم ریخت؟
خبر از این قرار است که معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش ‌و ‌پرورش از ممنوعیت ورود لواز‌م‌التحریر غیر ایرانی و غیراسلامی به مدارس از مهر 91 خبر داده است.
مجری دیگر من و تو با اعلام این خبر و ابراز تأسف به دلیل این اقدام گفت: «قبل از این نیز اعلام کرده بودند که بچه ها نباید عروسک باربی داشته باشند. از این به بعد بچه ها نباید از کیف های کارتونی مثل تام و جری استفاده کنند!!»
وی ادامه داد: «من نمی دانم که بچه 7 ساله چقدر می خواهد تحت تأثیر فرهنگ غرب قرار بگیرد؟!»
مجری این شبکه در ادامه با اشاره به بخش دیگر از صحبت های معاون آموزش ابتدایی وزیرآموزش و پرورش مبنی بر اینکه: «در ایران 1404، دانش‌آموز ایرانی باید الگوی شایسته‌ منطقه و بلکه جهان باشد» با لحنی آمیخته به تمسخر افزود: «شما وقتی که کیف تام و جری را به پشتت انداختی و مدادت عکس باربی داشته باشد نمی توانی الگو باشی!!»
البته ابراز تأسف عوامل شبکه من و تو به دلیل حذف نمادهای فرهنگ غرب و گسترش نمادهای اصیل ایرانی در وسایل کودکان و دانش آموزان ایرانی واضح و روشن است. پیش از این نیز مجری این شبکه به دلیل اینکه خیابان لاله زار تهران دوران پهلوی کاباره و سینماهای مبتذل داشت- که از نمادهای فرهنگ غرب هستند- ابراز خوشحالی کرده بود.
گفتنی است روانشناسان و کارشناسان تربیت تاکید می کنند که در روش های تعلیم و تربیت، مهمترین و کلیدی ترین عامل بحث الگوسازی است. هر سن و هر جنس الگوی خاص خود را برمی تابد که در این میان مهمترین سن، دوران کودکی است. غربی ها با هدف الگوسازی در قالب تحمیل فرهنگشان، عکس ها و تصاویر شخصیت های کارتونی شان را برای کودکان مسلمان ایرانی طراحی می کنند تا ملکه ذهنی کودکان و نوجوانان گردد. بنابر این هر آنچه در تمدن غرب برای انحطاط بشر تولید و عرضه می شوند قبلا ذائقه و احساس نیاز به آنرا با هزینه مصرف کنندگان بوجود آورده اند که متخصصان تربیتی و تغذیه داخلی با نگرانی فراوان از طریق رسانه های جمعی در جستجوی راه حلی برای آن و اطلاع رسانی به خانواده های ایرانی برای پیشگیری و جلوگیری از گسترش آن هستند. که البته اقدام اخیر معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌و‌پرورش در راستای این مهم صورت گرفته است.