زمان : 03 Khordad 1391 - 17:35
شناسه : 51606
بازدید : 3830
 انتصاب سكاندارجدید اداره کل ورزش و جوانان استان یزد انتصاب سكاندارجدید اداره کل ورزش و جوانان استان یزد آيين توديع سیدغلامرضا کمانه مدير كل پيشين اداره كل ورزش و جوانان استان يزد و معارفه عباس دهقان مدير كل جديد استان با حضور معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

محمدصادق اکبری معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در این مراسم كه امروز چهارشنبه سوم خرداد ماه در سالن آمفي‌ تئاتر اداره كل ورزش و جوانان استان يزد برگزار شد،  توضيحاتي درخصوص حوزه جوانان وزارت متبوع خود پرداخت و گفت: ما در وزارت ورزش و جوانان بسترساز اين هستيم كه ورزش با شناخت نقش فرهنگي كه در تربيت جوانان دارد، گام‌هاي اساسي را برداريم.

وي با اشاره به تشكيل ستادهاي ساماندهي امور جوانان در استان‌ها به رياست استانداران هر استان در دولت نهم، گفت: در اين ستادها موضوعات مختلف جوانان بررسي مي‌شود و تا سال 1388 كه جلسات اين ستادها مرتب برگزار مي‌شد، استان يزد جزو سه استان برتر كشور بود و اميدواريم با تغيير ساختار، ستاد ساماندهي استان جدي‌تر شكل بگيرد.

اکبری از برنامه‌اي اجرايي اين معاونت به برگزاري جشنواره حضرت علي اكبر(ع) با هدف ارتقاي جايگاه جوانان ذيل محورهاي فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و علمي در موضوعات تخصصي مختلف به منظور معرفي و تجليل از جوانان موفق و برتراشاره نمود و افزود: خوشبختانه اين برنامه عملياتي شده و در روز يازدهم شعبان روز ميلاد حضرت علي اكبر(ع)، 45 جوان برتر در 15 عرصه در جلسه‌اي در تهران با حضور مسئولان ارشد كشور تجليل مي‌شوند.

وي متذكر شد: از نهم تا چهاردهم تيرماه نيز هفته‌ي جوان نامگذاري شده است و انتظار داريم تمامي دستگاه‌هاي استاني با يك نگاه ويژه به جوان، ويژه‌ برنامه‌هايي داشته باشند و دستور العمل برگزاري جشنوراه استاني نيز طي دستورالعملي به استان‌ها ابلاغ شد است

معاون وزير ورزش و جوانان در پايان از تكاليفي كه به استان‌ها ابلاغ شده است؛ تلاش در راستاي تحقق اخلاق اسلامي در ورزش و تربيت جوانان به عنوان يكي از انتظارات ويژه از مديران كل كه از سوي وزارتخانه تعريف شده است، ياد كرد

غلامحسين دشتي معاون سياسي امنيتي استاندار يزد در این مراسم از هيات‌‌هاي ورزشي به عنوان موثرترين كانون‌هاي فرهنگي و تربيتي كشور ياد كرد و گفت: اگر اغراق نباشد، يك قهرمان ورزشي به اندازه‌ي يك معلم و گاهاً بيش از يك معلم تاثيرگذار است.

وي با بيان اين كه ورزش در تمدن بزرگ ايران از جايگاه خاصي برخوردار است، خاطرنشان كرد: يكي از ويژگي‌هاي فرهنگي ورزشي پايه‌اي تمدن ما اين است كه موفق شده در كانون ورزش، تمام ارزش‌هاي ملي و سپس اسلامي ما را جاي بدهد و آنرا تبديل به مهارت‌هاي ورزشي كند به طوري كه ورزش را در متن فرهنگ و زندگي تعريف و در اختيار جامعه قرار داده‌ايم.

دشتي با اشاره به سابقه‌ي هفت هزار ساله‌ي ورزش باستاني در كشورمان، اذعان نمود: در ورزش باستاني كشورمان به زيبايي آهنگ، شعر، ابزارهاي دفاعي و حركات ورزشي، تواضع و پهلواني، دفاع از ناموس و دفاع از مردم، در هم آميخته شده است.

معاون استاندار يزد با اشاره به حماسه آزادسازي خرمشهر، تاكيد كرد: سرزمين فرهنگي و عاطفي و سرزمين مهارت و سرزمين قهرماني ورزش نيز بايد به طور كامل به دست انسان‌هاي برومند و ايران دوست فتح شود تا ورزش ايران اسلامي به جايگاهي كه شان ورزش اين كشور است برسد.

وي اظهار نمود: روابط و مناسبات‌ ورزشي بايد در جهت تعهد و ارزش‌هاي بالاي قهرماني و پهلواني تغيير كند تا خانواده‌ها به سلامت ميادين ورزشي اطمينان پيدا كنند.

دشتي با اشاره به مصوبات خوب ورزشي در سفرهاي هيات دولت به استان يزد از ورزشگاه بزرگ در حال ساخت شهر يزد به عنوان افتخار آينده‌ي استان يزد ياد كرد و گفت: خوشبختانه در اين دوره بيشتر به عدالت در ايجاد زيرساخت‌هاي ورزشي پرداخته شد.     

وي خطاب به روساي هيات‌هاي ورزشي گفت: شما قبل از اين كه رييس يك گروه ورزشي باشيد، معلم و هدايتگر اين جمع هستيد. وي در ادامه مديريت ورزش را از پيچيده‌ترين مديريت‌ها خواند و گفت: مديران ورزشي علاوه بر تخصص و مهارت‌هاي مديريتي بايست در مباحث اخلاقي، روانشناسي و فردي نيز تخصص داشته باشد و توقعات بالا در خصوص ورزش را پاسخگو باشند.

سيد غلامرضا كمانه مدير كل پيشين اداره كل ورزش و جوانان استان يزد كه به عنوان مدیر کل جدید ورزش و جوانان استان فارس انتخاب شده است، نيز در اين مراسم گفت: خوشبختانه ورزش يزد در بحث حرفه‌اي از داخل پررنگ‌تر و قوي‌تر شد به طور نمونه تيم فوتبال تربيت يزد با تلاش دست‌اندركاران هيات فوتبال استان و آمدن مربي بومي شاهد ورود 12 بازيكن بومي بود و اين تيم در حقيقت از داخل رشد داشت.

مدير كل سابق ورزش و جوانان استان يزد با اشاره به پيگيري‌هاي صورت گرفته جهت اختصاص اعتبار و تكميل پروژه‌هاي عمراني ورزشي استان، خاطرنشان كرد: خوشبختانه در حال حاضر دو سالن ورزشي 1200 نفري و استخر سرپوشيده‌ي هرات آماده بهره‌برداري است و چهار مجموعه 1200 نفري ديگر نيز در مناطق مختلف استان درحال ساخت است.وي همچنين از رشد 20 تا 30 درصدي در پيشرفت مجموعه بزرگ دوچرخه‌سواري استان خبر داد.

كمانه با اشاره به انجام مناقصه نصب 12 هزار صندلي در ورزشگاه شهيد نصيري يزد، اذعان نمود: صندلي‌هاي اين ورزشگاه در هفته اينده نصب خواهد شد و اسكوربرد بزرگ اين ورزشگاه نيز در تيرماه امسال نصب مي‌شود.

سكاندار پيشين ورزش يزد با اشاره به نامگذاري امسال به عنوان سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني، تاكيد كرد: توليد ورزش، سلامتي جامعه است كه لازمه‌ي همه‌ي امور است اما سرمايه‌ي اداره كل ورزش و جوانان استان، نيروي انساني متعهد آن است كه اميدورايم اين نيروها حفظ شوند.

كمانه در پايان نيز با اشاره به امضاء تفاهم‌نامه‌اي بين وزارت ورزش و جوانان و استانداري يزد در پايان سال گذشته، از مفاد اين تفاهم‌نامه، تحويل خانه جوان استان به اداره كل ورزش و جوانان، كمك 600 ميليون توماني وزارت و كمك‌هاي استاني به هيات‌هاي ورزشي استان و اختصاص اعتبارات استاني براي تكميل پروژه‌هاي نيمه تمام ورزشي را ذكر كرد و خواهان پيگيري اين موضوع توسط مدير كل جديد ورزش و جوانان استان شد.

عباس دهقان مدير كل جديد ورزش و جوانان استان يزد نيز در پايان اين مراسم به ضرورت‌هاي ورزش استان پرداخت و مهمترين برنامه‌ي خود را نهادينه كردن اخلاق اسلامي در ورزش استان بيان نمود.