زمان : 03 Khordad 1391 - 17:44
شناسه : 51601
بازدید : 3609
گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهردر دانشگاه آزاد یزد برگزار شد با حضور پر شور دانشگاهیان گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهردر دانشگاه آزاد یزد برگزار شد

 به مناسبت سالروز  آزاد سازی خرمشهر مراسمی در ساعات اولیه صبح  روز چهارشنبه سوم خرداد ماه 91 با حضور هیات رئیسه و جمعی از مسئولین ، کارکنان ، اساتید و دانشجویان دانشگاه از درب ورودی دانشگاه آزاد اسلامی یزد به سمت معراج الشهدا ء با سر دادن شعارهای انقلابی و اسلامی برگزار شد .

 این گردهمایی بزرگ مقاومت و پیروزی به همت پایگاه شهدای گمنام دانشگاه ، بسیج اساتید و دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی یزد و روابط عمومی دانشگاه و با سخنرانی محمد رضا دهقانی فرمانده پایگاه بسیج شهدای گمنام واحد یزد و حاج رسول کلانتری از رزمندگاه دفاع مقدس در باب فتح خرمشهر برگزار شد. در ابتدای این مراسم دانشگاهیان با اهداء شاخه های گل به 8 شهید گمنام دانشگاه یک بار دیگر با مقام معظم و آرمانهای انقلاب اسلامی تجدید پیمان نمودند ، همچنین محمدرضا دهقانی فرمانده پایگاه کارکنان دانشگاه (شهدای گمنام) در این مراسم ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت امام محمد باقر(ع) و گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: سالروز فتح خرمشهر نقطه عطف پیروزی انقلاب بود و امروز عزت و سربلندی نظام مرهون جانفشانی های شهدا و ایثارگران در طول دوران دفاع مقدس است. و ی در ادامه به فعالیت ها و تشریح برنامه های پایگاه بسیج کارکنان شهدای گمنام دانشگاه پرداخت ، همچنین در ادامه این مراسم حاج رسول کلانتری از رزمندگان دوران دفاع مقدس که در عملیات بیت المقدس حضور داشته است به ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس ، بالاخص عملیات فتح المبین و بیت المقدس به نقش امام و رزمندگان در این پیروزی پرداخت. این رزمنده دفاع مقدس در سخنرانی خود ادامه داد: فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ جهان معاصر است که تحقق آن با هیچ یک از معیار های نظامی و فرمول های شناخته شده جنگ قابل محاسبه نیست. وی در ادامه با اشاره به سخن حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه خرمشهر را خدا آزاد کرد تصریح کرد : بی شک قدرت الهی بود که در جریان پیروزی رزمندگان اسلام بر جبهه کفر ، به کمک آنان آمد و باعث این فتح عظیم شد. همچنین در حاشیه این مراسم کانون دفاع مقدس بسیج دانشجویی امام رضا (ع) واحد یزد نمایشگاه عکس به مناسبت آزادسازی خرمشهر جهت بازدید دانشجویان و علاقه مندان برپا نموده است. در پایان دانشگاهیان با امضاء طوماری هتک حرمت به حضرت امام هادی (ع) را محکوم و آن را به ساحت مقدس حضرت امام زمان(عج) تسلیت عرض نمودند.