زمان : 02 Khordad 1391 - 17:28
شناسه : 51558
بازدید : 3132
شب شعر و موسیقی در دانشگاه امام جواد (ع)برگزار شد به مناسبت ایام بزرگداشت فردوسی و خیام؛ شب شعر و موسیقی در دانشگاه امام جواد (ع)برگزار شد مراسم "شب شعر و موسیقی" به مناسبت ایام بزرگداشت حکیم فردوسی و حکیم عمرخیام به همت کانون فرهنگی ارتباطات دانشگاه امام جواد(ع) و با همکاری حوزه هنری یزد و انجمن شاهنامه در حیاط مرکزی دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای مراسم سرپرست معاونت فرهنگی دانشجویی ضمن خوشامد به میهمانان به معرفی اجمالی دانشگاه امام جواد(ع) پرداخت. مهندس سپهر اظهار داشت: مهمترین وظیفه دانشگاه تربیت نیروی انسانی است و این تربیت صرفاً به آموزشهای علمی خلاصه نمیشود. بلکه ارتقاء سطح فرهنگی و آگاهی بخشی اجتماعی را نیز در بر میگیرد. در این راستا ما بستر را برای فعالیتهای فرهنگی و مشارکت دانشجویان در این امور فراهم کرده ایم که نمونه آن مراسم امشب میباشد که حاصل تلاش این عزیزان است.

در امه قاضی نسب، رییس انجمن شاهنامه ضمن برشمردن خصوصیات شاهنامه، حکیم ابوالقاسم فردوسی را پدر زبان فارسی نامید و شاهکار او را نیاز مبرم جامعه امروزی خصوصاً جوانان دانست. وی در ادامه به سبک شاهنانه خوانان داستانی از شاهنامه را تعریف کرد.

دکتر الهام بخش نیز در ادامه طی سخنانی در مورد خیام، وی را شاعری بین المللی دانست که نه تنها محبوب فارسی زبانان بلکه مورد توجه سایر ملل نیز میباشد. وی در پایان سخنانش به قرائت اشعاری در وصف فردوسی و خیام پرداخت.

مهندس حامی نیز مقاله ای را با عنوان "شادی در ایران باستان" با لحن فارسی اصیل قرائت کرد که مکرراً مورد تشویق حضار قرار گرفت. مراسم با اجرای چند تصنیف سنتی توسط گروه موسیقی "راز" به پایان رسید.