زمان : 01 Khordad 1391 - 15:57
شناسه : 51490
بازدید : 2421
نشست مسئولین میراث فرهنگی استان با قضات دادگستری نشست مسئولین میراث فرهنگی استان با قضات دادگستری

یزدفردا :در آخرین روز از هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه ها نشست قضات و مسئولین میراث فرهنگی استان برگزار شد.

به گزارش یزدفردا به نقل از میراث استان: در این نشست که دادستان ،مدیران ستادی دادگستری و جمعی از قضات حضور داشتند بهرام رضایی مدیرکل میراث فرهنگی طی سخنانی به نقش و اهمیت موزه و آثار تاریخی پرداخت و گفت:از زمان حکومت قاجار متجاوزان چشم به آثار تاریخی ایران که همان ثروت ملی است دوخته بودند بطوری که اگر اشیای تاریخی ایران را از موزه های جهان جمع آوری کنند عملا موزه های جهان خالی می شود.

رضایی در ادامه گفت :اگر نگاهی موشکافانه به جاذبه های تاریخی و فرهنگی به این مرز و بوم با قدمت 7هزار ساله بیاندازیم می توانیم از آن به عنوان یک قطب در آمد زا حتی جایگزین نفت یاد کنیم.

وی افزود:در نوروز امسال با آماری که از خرید سوغات و صنایع دستی استان بدست آمده در آمدی بالغ بر بیست میلیارد ریال را برای استان داشته که این مبلغ چندبرابر اعتبارات استانی میباشدو با حفظ و نگهداری آثار تاریخی و رونق صنعت گردشگری می توان در آمد خوبی را برای استان بدست آورد که این امر تنها با همکاری و همدلی تمام دستگاههای ذیربط جهت حفظ و نگهداری آثار تاریخی ممکن میباشد.

در ادامه قضاوتی دادستان استان هم در سخنان کوتاهی به نقش و اهمیت آثار و بافت تاریخی یزد پرداخت و از آمادگی کامل دستگاه قضایی استان جهت برخورد با متجاوزان آثار تاریخی خبر داد.

در پایان از باغ دولت آباد و کاروانسرای زین الدین مهریز بازدید به عمل آمد.