زمان : 01 Khordad 1391 - 00:44
شناسه : 51458
بازدید : 1820
محصص: پديده داريم اما به آنها توجه نمي‌شود محصص: پديده داريم اما به آنها توجه نمي‌شود رئيس پيشين کميته آموزش فدراسيون فوتبال معتقد است در پايان هر ليگ بازيکنان پديده در ليگ برتر خودشان را نشان مي‌دهند اما رسانه‌ها و مربيان به آنها توجه نمي‌کنند.

مرتضي محصص در گفتگويي در خصوص دلايل خاموش شدن چراغ پديده سازي در ليگ برتر، تصريح کرد: من با نظر شما مخالفم. ما هنوز هم در پايان هر فصل بازيکنان پديده‌اي داريم ولي به آنها توجهي نمي‌شود. اين بازيکنان اکثرا تحت تاثير ستاره‌هايي قرار دارند که چند سال پيش در جام جهاني بازي کرده‌اند.

وي افزود: همه در ليگ ما به دنبال اسامي بزرگ هستند. اگر منظور ما از پديده بازيکناني مثل "ليونل مسي" و "کريستيانو رونالدو" است که شرايط فرق مي‌کند. قطعا يک بازيکن پديده از ابتدا اسم و رسم‌دار نيست.

کارشناس فوتبال تاکيد کرد: يک بازيکن از زماني که مورد توجه قرار مي‌گيرد تا وقتي که به بازيکن موثر و ملي پوش ثابت تبديل شود به پنج، شش سال زمان نياز دارد. اين در حالي است که سطح انتظارات مردم با تماشاي مسابقات ليگ برتر انگليس و لاليگاي اسپانيا تغيير کرده است و با امکانات و شرايط فعلي ايران براي ظهور پديده‌ها همخواني ندارد.

محصص همچنين به لزوم ايجاد يک "لاماسيا" در ايران اشاره کرد و گفت: اگر ما مي‌خواهيم روند پديده سازي را سرعت بدهيم بايد محيط مناسبي را ايجاد کنيم. اين محيط از تيم‌هاي پايه به خصوص نونهالان در تمام کشورها فراهم مي‌شود. شما توجه کنيد که ما هنوز در ايران يک "مرکز استعدادهاي فوق العاده" براي فوتبال نداريم تا بهترين‌ها را از ميان نفرات شاخص جدا کنيم و آنها را پرورش بدهيم. ما نياز داريم مدارس فوتبال عالي مثل لاماسيا ايجاد کنيم تا به هدفي که در نظر داريم برسيم.

وي در پايان تاکيد کرد: بايد به اين نکته توجه کرد که استعداد يک کودک فقط تا 14 سالگي او را از سايرين جدا مي‌کند. از 14 سالگي به بعد شخصيت بازيکن و محيطي که در آن پرورش يافته است، او را از سايرين جدا مي‌کند. به همين خاطر بايد پيش از آن زمينه ورود نونهالان به چنين فضايي فراهم شود.