زمان : 31 Ordibehesht 1391 - 18:46
شناسه : 51447
بازدید : 5092
جلوه های ویژه از شهدای  یزد   دو رکعت عشق 8-12 جلوه های ویژه از شهدای یزد صدراالدین دهقان:جلوه هایی از شهید محمد رضا دهقان بنادکی-شهید عباس مظفری -شهید علی زمانی زاده-شهید قاسم دشتی رحمت آبادی-شهید مهندس علی اصغر ارشاد-

دو رکعت عشق

صدراالدین دهقان


دو رکعت عشق   8            

جلوه های ویژه از شهدای  یزد                                                                           

 

پس از موافقت اعزامش به جبهه ،پیشانی عبودیت ،بر خاک سایید و خدایش را سجده  شکر نهاد . او انسان را یک درخت و دنیا را همانند گل پیچی می دانست که اگر به دور این درخت بپیچد ،تنها می توان با بریدن تنه درخت اورا از پیچ وخم ها ی گل پیچ نجات داد. او همیشه توصیه می نمود که نگذارید دنیا همانند گل پیچی به دست و پای شما بپیچد . شهید مهندس علی اصغر ارشاد پس از چهل روز نبرد جسورانه در سپیده دم 20/2/61 در عملیات ظفرمند بیت المقدس به پیشواز خورشید شهادت شتافت.

 

دو رکعت عشق             

جلوه های ویژه از شهدای  یزد                                                                            

 

پدر دریا دلش  ،  پس از عروج سرخ فرزندش با تبسمی از سر سجاده یقین می گوید: او امانت خدا بود و ما امانتمان را به او بر گرداندیم و مادر زینب وارش ، بعد از رویت گل چهره فرزندش می گوید: رخسارش بعد از لقاالله چون قرص ماه می درخشید وگلگون بود. شهید قاسم دشتی رحمت آبادی در سال 60 در منطقه شوش دعوت ملکوتی ارجعی الی ربک را لبیک گفت .او در قسمتی از وصیت نامه خویش می نویسد:پدر ومادر عزیز ، اینجا به خدا نزدیک شده ایم و همیشه خدا در نظر ما است و اورا می بینیم....

 

دو رکعت عشق     10          

جلوه های ویژه از شهدای  یزد                                                                           

 

تابستان 61 از جبهه برگشته بود و ناراحت از اینکه توفیق شهادت را به دست نیاورده است. تا اینکه شبی در خواب می بیند که به شهید خاکی می گوید : خوشا به حالت که شهید شده ای و شهید خاکی در پاسخ می گوید: ناراحت نباش به زودی شما هم پیش ما خواهی آمد و در منطقه کردستان شهید خواهی شد .

پاسدار وطلبه شهید علی زمانی زاده در منطقه دربند عراق در حالی که آفتاب  شهادت از چهره او می درخشید به دوست شهیدش " خاکی" پیوست.

**

دو رکعت عشق   11            

جلوه های ویژه از شهدای  یزد                                                                           

 

با وجود اینکه مجروح شده بود طوری وانمود می کرد که ما متوجه نشویم. وقتی عکس پایش را گرفت، دیدیم 33 عدد ترکش ،   د ر پایش بود !بعد از استراحت می خواست مجددا به جبهه بر گردد، به او گفتیم هنوز حال تو خوب نشده است ،ولی او در پاسخ گفت: پدر ،مملکت اسلام در خطر است . یک روز که ناراحت به نظر می رسید به خانه امد و درجواب مادرش گفت: امروز زنی را دیدم که حجابش خوب نبود تو برو، به آن زن بگو خواهرم حجابت را حفظ کن تا فاطمه (س) دوستدار تو باشد. یاد شهید عباس مظفری عطر آگین محفل دوستان باد.

**

دو رکعت عشق     12          

جلوه های ویژه از شهدای  یزد                                                                           

 

شهید محمد رضا دهقان بنادکی در عملیات والفجر 8 در بهمن سال 1364، زخمی شد. پس از عمل جراحی هنگامی که در بیمارستان بهوش آمد ، بدون کوچکترین ناله ای ،اولین جمله ای که بر زبانش جاری گشت ذکر یا مهدی (عج) بود.