زمان : 30 Ordibehesht 1391 - 17:47
شناسه : 51385
بازدید : 2199
تفاهم نامه همکاری فنی و حرفه ای و کمیته امداد استان یزد تفاهم نامه همکاری فنی و حرفه ای و کمیته امداد استان یزد

یزدفردا:مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد : در راستای سند کاهش فقر استان و کیفیت بخشی سطح دانش فنی و حرفه ای جامعه و ایجاد و ارتقا توانمندی های فنی و حرفه ای اقشار محروم و آسیب پذیر ، به ویژه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره ) تفاهم نامه ای بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و کمیته امداد امام خمینی استان یزد منعقد گردید .
 حبیب الله کارگر با اعلام این خبر گفت : این تفاهم نامه در جهت بهره مندی هرچه بیشتر مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) از فرصت های آموزشی و افزایش دسترسی به فرصت های شغلی موجود منعقد شد .

وی بیان کرد : انعقاد این تفاهم نامه با اهداف ارتقا سطح فنی و حرفه ای جامعه هدف در راستای توسعه مشاغل و افزایش دسترسی جامعه هدف به فرصت های شغلی با ثبات از طریق آموزش مهارت صورت گرفت .
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان در ادامه ابراز کرد : برگزاری دوره های آموزشی فنی و حرفه ای جهت دانش آموزان تحت پوشش مقطع متوسطه ، برگزاری دوره های آموزشی برای دانش آموزان و دانشجویان فارغ التحصیل و همچنین افراد بیکار شغل پذیر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) ،تدوین استانداردهای آموزشی و برگزاری آزمون های مهارتی و ارائه گواهینامه مهارت از تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در این تفاهم نامه ذکر شده است .

کارگر تعهدات کمیته امداد امام خمینی در این تفاهم نامه را شناسایی مستعدین نیازمند تحت پوشش و معرفی به فنی و حرفه ای ، مساعدت در شناسایی رشته های جدید آموزشی فنی و حرفه ای به مددجویان ، همکاری و مشارکت در امر برگزاری سمینارها و همایش ها در آموزش و معرفی مکان جهت برگزاری دوره های آموزش فنی و حرفه ای ویژه مددجویان عنوان کرد .
وی این تفاهم نامه را از تاریخ ابلاغ به مدت دو سال پس از تأیید مقامات سازمان قابل اجرا دانست .
 کارگر با اشاره به اهمیت آموزش های مهارتی برای اقشار مختلف مردم و به خصوص جوانان بیان کرد : حرفه آموزي به عنوان مقدمه ايجاد شغل در فرآيند اصلاح و تربيت نقش بي بديلي دارد و در سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني٬ حمايت از كار در گروي توانمند سازي سرمايه هاي انساني است كه در نهايت زمينه حمايت از كار ايراني فراهم مي شود .