زمان : 30 Ordibehesht 1391 - 16:39
شناسه : 51366
بازدید : 2205
بیش از 70 درصد بیماریها توسط پزشکان عمومی قابلیت درمان دارد دکتر میرمحمدی ضمن تشریح اهداف طرح پزشک خانواده بیش از 70 درصد بیماریها توسط پزشکان عمومی قابلیت درمان دارد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: بیش از 80- 70 درصد بیماریهایی که امروز مردم به متخصصین مراجعه می کنند توسط پزشکان عمومی قابلیت درمان دارد.

یزدفردا :رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: بیش از 80- 70 درصد بیماریهایی که امروز مردم به متخصصین مراجعه می کنند توسط پزشکان عمومی قابلیت درمان دارد. 

  دکتر سیدجلیل میرمحمدی با بیان این مطلب که طرح پزشک خانواده در اکثر کشورهای پیشرفته دنیا در حال اجراست اظهارداشت: افزایش دسترسی مردم به خدمات درمانی، ارتقای نظام سلامت، رضایتمندی بیماران از ارائه خدمات، کاهش پرداخت از جیب مردم از مهمتری ویژگی های این طرح است.

 

وی در ادامه عدالت در سلامت، ارتقاء نظام سلامت با به کارگیری پرونده و سامانه الکترونیک سلامت، و کاهش مصرف دارو و بستری شدن را از دیگر فواید این طرح عنوان کرد.


دکتر میرمحمدی با اشاره به اجرای نسخه 01 این طرح در کشور گفت: نسخه 02 نیز پس از بررسی های لازم تصویب و به دانشگاههای علوم پزشکی کشور ابلاغ شد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد همچنین تصریح کرد: هزینه دارو در سطح اول طرح در نسخه 02 رایگان است و هزینه آزمایشگاهها نیز درصدی تخفیف دارد.


اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می گردد.