زمان : 26 Ordibehesht 1391 - 22:46
شناسه : 51177
بازدید : 2245
 قیمت نقدی طلا تثبیت شده است، اما هنوز هم آسیب پذیر به نظر می رسد فلزات گرانبها: قیمت نقدی طلا تثبیت شده است، اما هنوز هم آسیب پذیر به نظر می رسد لندن – قیمت نقدی طلا در روز سه شنبه در بازار اروپا ثابت بوده است، که نشان دهنده ثبات بیشتر بازارها به طور کلی و نیز ثبات بیشتر یورو است، اما بر اساس گزارش عوامل بازار، این فلز زرد رنگ همچنان نسبت به فشارهای نزولی بیشتر در کوتاه مدت آسیب پذیر است.

لندن – قیمت نقدی طلا در روز سه شنبه در بازار اروپا ثابت بوده است، که نشان دهنده ثبات بیشتر بازارها به طور کلی و نیز ثبات بیشتر یورو است، اما بر اساس گزارش عوامل بازار، این فلز زرد رنگ همچنان نسبت به فشارهای نزولی بیشتر در کوتاه مدت آسیب پذیر است.

در ساعت 09:03 به وقت گرینویچ، قیمت نقدی طلا نسبت به همین زمان در روز گذشته 8 سنت افزایش یافته و به 1556/80 دلار آمریکا در هر اونس رسید، قیمت طلا پیشتر به یک سطح پایین جدید در طول چهار ماه و نیم گذشته یعنی 1548/25 دلار آمریکا در هر اونس رسیده بود زیرا ترس از سرایت بدهی بحران یورو به سایر کشورهای این منطقه باعث شد که سرمایه گذاران ذخایر طلای خود را با پول نقد و دلار آمریکا معاوضه کنند.

پس از انتشار داده های تولید ناخالص داخلی آلمان که به طور قابل توجهی بهتر از انتظارات بود، و باعث بهبود میزان تمایل در بازار شد و تا حدی نیز موجب شد تا یورو در مقابل دلار آمریکا از حمایت برخوردار شود، در نتیجه به طور کلی وضعیت بازارهای مالی در مبادلات صبح امروز بازار اروپا بهبود یافت.

با وجود این که طلا به طور سنتی به عنوان یک دارایی پر ریسک در نظر گرفته نمی شود، همبستگی آن بازارهای مالی دیر تقویت شد، زیرا رابطه آن بیشتر بستگی به یورو داشته است. ارزش طلا بر اساس دلار آمریکا سنجیده می شود، و این باعث می شود که وقتی ارزش دلار آمریکا در مقابل سایر ارزها کاهش می یابد طلا ارزان تر به نظر برسد.

تولید ناخالص داخلی آلمان از سه ماهه چهارم سال گذشته تا کنون به میزان 0/5 درصد افزایش یافته، و نسبه به دوره مشابه در سال گذشته به میزان 1/2 درصد افزایش یافته است، که این ارقام در مقایسه با انتظارات مبنی بر رقم 0/1 درصد برای رشد فصلی و رشد سالانه 0/8 درصد بسیار بهتر هستند.

تحلیل گران می گویند، با وجود این که طلا در روز سه شنبه تا حدی تثبیت شده است، هنوز هم نسبت به افزایش زیان آسیب پذیر است.

ادل تولی، تحلیل گر یو. بی. اس. می گوید، “طلا همچنان به نشان دادن سطوح پایین تر و گسترش روند نزولی ادامه خواهد داد”. “با توجه به این که هر دو معیار روند حرکت طلا و معیار تغییر جهت طلا حاکی از نزولی بودن روند هستند، انتظار ما این است که به سمت سطح حمایتی قابل توجه 1522/65 دلار آمریکا در هر اونس، یعنی سطح پایین ماه دسامبر، حرکت کنیم.

علاوه بر این، نقره نقدی نیز در یک موقعیت پر مخاطره تری قرار دارد — نمودارهای فنی نقره به دلیل کاهش 10- درصدی آن در طول دو هفته گذشته به شدت آسیب دیده اند.

تولی می گوید، “ریسک های [نقره] به سمت روند نزولی متمایل شده اند.” وی می افزاید، “تمرکز ما بر روی سطح حمایتی 27/86 دلار آمریکا در هر اونس است، یعنی سطح پایین ماه ژانویه، هر گونه کاهشی به کمتر از این سطح نقره را در معرض رسیدن به سطح حمایتی 27/28 دلار آمریکا در هر اونس قرار می دهد، که این سطح، سطح پایین 30 دسامبر است که پیش از رسیدن به سطح بحرانی 26/07 دلار آمریکا در هر اونس در سپتامبر سال 2011 شاهد آن بودیم.”

در ساعت 09:03 به وقت گرینویچ، قیمت نقدی نقره با 0/4 درصد افزایش نسبت به همین زمان در روز گذشته به 28/250 دلار آمریکا در هر اونس رسید، قیمت نقره پیشتر به سطح 27/961 دلار آمریکا در هر اونس رسیده بود، که کمترین سطح آن از 3 ژانویه تا کنون است.

برنامه اقتصادی روز سه شنبه بسیار شلوغ است، و قرار است نمودارهای خرده فروشی، داده های مربوط به شاخص بهای کالاهای مصرفی و داده های تولیدات کارخانه ای برای آمریکا در ساعت 12:30 به وقت گرینویچ منتشر شود.

دیوید گاوت، رییس بخش فلزات گرانبها در مارکس اسپکترون در یادداشتی خطاب به مشتریان گفته است، “به توجه به این که همه داده ها ظرف یک یا دو روز آینده منتشر می شوند، برای افزایش و کاهش های ناگهانی آماده باشید.” وی می افزاید، “این بیشتر شبیه بازی است که از نرخ برابری یورو در مقابل دلار آمریکا پیروی می کند.”

سرمایه گذاران همچنین بهبودها را در یونان تحت نظر خواهند داشت، قرار است که رییس جمهور کارولوس پاپولیاس در ساعات آتی روز سه شنبه با همه احزاب عمده ملاقات کند تا در مورد تشکیل یک دولت تکنوکرات مذاکره کند، زیرا تلاش های اخیر برای ائتلاف سیاسی به نتیجه نرسیده است.

اگر یونان نتواند تا روز پنج شنبه یک دولت تازه تشکیل دهد، دور دیگری از انتخابات در ماه ژوئن برگزار خواهد شد، که این بدین معناست که دوره عدم ثبات سیاسی طولانی تر خواهد شد و احتمال خروج یونان از منطقه یورو نیز افزایش خواهد یافت.

در سایر بازارهای فلزات گرانبها در روز سه شنبه، قیمت نقدی پلاتین با 0/5 درصد افزایش به 1440/50 دلار آمریکا در هر اونس رسید و قیمت نقدی پالادیوم نیز با 1/4 درصد افزایش به 595/75 دلار آمریکا در هر اونس رسید.

منبع www.iTahlil.com: