زمان : 26 Ordibehesht 1391 - 08:58
شناسه : 51137
بازدید : 3456
تا پایان سالجاری، اسناد سجلی طبس آرشیو الکترونیکی می شود. مدیرکل ثبت احوال استان یزد: تا پایان سالجاری، اسناد سجلی طبس آرشیو الکترونیکی می شود.

طبس- سیدابوالفضل حقانی: در سطح استان يزد بالغ بر يك 1 میلیون و 800 هزار سند سجلي داريم كه بايد آرشيو شود كه  امسال با شروع طرح در شهرستان طبس، ظرف چند ماه آينده كل اسناد اين شهرستان آرشيو خواهد شد.

مدیرکل ثبت احوال استان یزد در سفر به شهرستان طبس ضمن بازدید از اداره ثبت احوال این شهرستان در گفت وگو با خبرنگار "یزدفردا" گفت: در سطح استان يزد بالغ بر يك 1 میلیون و 800 هزار سند سجلي داريم كه بايد آرشيو شود كه خوشبختانه این طرح تاکنون در دو شهرستان به اتمام رسیده است و امسال هم با شروع طرح در شهرستان طبس، ظرف چند ماه آينده كل اسناد اين شهرستان آرشيو خواهد شد.

"سیدمحمد طباطبائی" محاسن طرح آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی را یادآور شد و افزود: مردم عزیز در هر نقطه از ايران به ادارات ثبت احوال مراجعه كنند، مي توانند از تمامی خدمات سجلي بهره مند و كليه اسناد شخصی خود را در پايگاه الکترونیکی و سامانه ثبت احوال مورد استفاده قرار دهند.

وی افزود: اين طرح موجب كاهش تردد و هزينه مردم در مراجعه به ادارات ثبت احوال خواهد شد و افراد می توانند در غیر از محل تولد خویش نیز از خدمات سجلی استفاده نمایند.

طباطبائی کاسته شدن فضاي فيزيكي برای نگهداری اسناد در مخازن و بايگاني ها با استفاده از فضاي مجازي و درگاه های اینترنتی را از دیگر مزیت های طرح آرشیو الکترونیک اسناد سجلی برشمرد و افزود: اميدواريم در شهرستان طبس امسال طرح آرشيو اسناد به پايان برسد و آماده بهره برداري گردد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پروژه اسكن اسناد در استان يزد از 2سال پیش آغاز شده و به همت مسئولين محلي اين پروژه در شهرستان طبس هم از دو ماه پيش در حال اجراست.

مدیرکل ثبت احوال استان یزد اين پروژه را گام بسيار بزرگي در جهت خدمت رساني به مردم دانست و گفت: طرح آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال در سطح استان یزد، به اجرا در خواهد آمد.