زمان : 24 Ordibehesht 1391 - 12:40
شناسه : 51009
بازدید : 3964
برداشت محصول جو در شهرستان طبس آغاز شد+گزارش تصویری مدیر جهادکشاورزی طبس خبر داد: برداشت محصول جو در شهرستان طبس آغاز شد+گزارش تصویری "محمود اسدی" در گفت وگو با یزدفردا خاطرنشان کرد: شهرستان طبس مقام اول سطح زیر کشت و تولید جو استان یزد را به خود اختصاص داده است.

طبس- سیدابوالفضل حقانی: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس  در گفت و گو با یزدفردا از آغاز برداشت محصول جو خبر داد و گفت: برداشت این محصول از سطح 2400  هکتار مزارع شهرستان طبس از نیمه اول اردیبهشت ماه  با بکار گیری 15 دستگاه کمباین بومي و مهاجر و 24  دستگاه  دروگرآغاز گردیده و تا نیمه دوم خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

"محموداسدی" افزود: پیش بینی می شود از این سطح  مقدار 6 هزار تن جو برداشت شود.

وی ارقام جوکشت شده  در این شهرستان را کویر، نصرت، يوسف و محلی ذکر کرد و گفت: به منظور حمایت از کشاورزان با ارائه خدمات فنی و کارشناسی، بوجاری بذر جو و توزیع نهاده ها گام های موثری برداشته شده است، که در این راستا مقدار 42 تن بذراصلاح شده جو و مقدار 550 تن  انواع کود شیمیایی  بین کشاورزان شهرستان توزیع گردیده است.

مدیر جهاد کشاورزی طبس خاطرنشان کرد: در سال زراعی جاری 2 مزرعه تحقیقی ترویجی و نمایشی جو به منظور استفاده ازآخرين يافته‌هاي تحقيقاتي برای معرفی ارقام جو مقاوم به شوری و خشکی درسطح 5/2 هکتار درسطح شهرستان ایجاد شده است .   

اسدی یاداور شد: شهرستان طبس مقام  اول سطح زیر کشت و تولید جو استان یزد را به خود اختصاص  داده است.