زمان : 18 Ordibehesht 1391 - 17:52
شناسه : 50696
بازدید : 3353
چند خبر از اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه چند خبر از اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه

 

 

برگزاري جلسه هم انديشي هيأت امناي هيأت مذهبي اردي

به منظور بررسي و برنامه دهي مناسب در خصوص هيأت مذهبي محله اردي جلسه اي در محل اداره تبليغات اسلامي ابركوه برگزار شد.

در ابتداي اين ديدار حجت الاسلام محمد پورقيومي رييس اداره تبليغات اسلامي از زحمات مسئولين اين هيأت از راه اندازي هيأت عزاداري و محافل و مجالس ايام فاطميه و نيز اجراي برنامه هاي فرهنگي و قرآني توسط اين هيأت تقدير و تشكر نمود و افزود: يقيناً اجر و پاداش شما نزد صاحب مجلس محفوظ است.

وي فعاليت فرهنگي و مذهبي را در ولادت حضرت زهرا (س) خواستار شد.

گفتني است: تهيه وبلاگ مناسب ويژه هيأت محل، تهيه جزوه مناسب احكام شرعي و اجراي مسابقه مربوطه، تأمين مكان مناسب جهت كلاس امور مالي هيأت هاي بخش بهمن، دعوت از روحانيون منطقه در جلسه هيأت محل از ديگر پيشنهادات ارايه شده توسط رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان بود.

در ادامه حاضرين به ايراد نظرات خود پرداخته و مصوباتي اتخاذ شد.

بازدید از آزمون ورودی مدرسه علمیه خواهران ابرکوه

حجت الاسلام محمد پورقیومی رييس اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه به اتفاق حجت الاسلام سيد ابراهيم حسيني امام جمعه شهرستان و نیز مدير مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) از حوزه امتحانی مربوط به آزمون ورودی مدارس علمیه خواهران بازدید نمود.

در حال حاضر مدرسه علمیه کوثر ابرکوه برای دومین سال پیاپی نسبت به جذب طلّاب خواهر و تعلیم و پرورش آنها اقدام نموده است.

آزمون یاد شده به صورت سراسری برگزار و تعداد 45 نفر از علاقه مندان به تحصیل در حوزه در این آزمون شرکت نمودند.

برگزاري دومين جلسه اعتكاف در ابركوه

در راستاي تقويت فكري و هدايت برنامه هاي اعتكاف در سال جاري، دومين جلسه اعتكاف با حضور رييس اداره تبليغات اسلامي در محل اين اداره برگزارشد.

در اين جلسه كه روحانيون و ائمه جماعات مساجد نيز حضور داشتند حجت الاسلام محمد پورقيومي ضمن بيان اهميت آثار و بركات اعتكاف، آن را فرصت بسيار مهمي براي تقويت بنيه فكري، ديني و مذهبي معتكفين دانست و گفت: هر كدام از ما وظيفه داريم كه در حل مشكلات جامعه كوشا باشيم و مراسم معنوي اعتكاف قطعاً بهترين فرصتي است كه بايد قدر اين موقعيت را دانست.

وي برگزاري گردهمايي مشاوره اي خانواده و اعتياد، برنامه ريزي مدون و جامع، هدايت برنامه ها با الگوي ديني و اسلامي، سرمايه گذاري براي فرزندان به خصوص نوجوانان و جوانان، استفاده از سخنراني و وعاظ مشهور شهرستان، كنترل ورودي و خروجي مكان هاي اعتكاف و گرامي داشت ايام از جمله برنامه هاي اعتكاف سال جاري دانست.

در ادامه اين جلسه هر كدام از حاضرين به بيان ديدگاه هاي خود پرداخته و موانع و مشكلات سال هاي قبل را مورد نقد و بررسي قرار دادند.

لازم به يادآوري است كه اعتكاف سال جاري در شهرستان در 18 مسجد شهر و روستا و با حدود 2000 نفر معتكفين برگزار مي گردد.

برگزاري جلسه هم انديشي با اعضاي انجمن اسلامي فاطميه اسدآباد ابركوه

به منظور تعيين هيات امناي جديد و تبيين شرح وظايف انجمن اسلامي فاطميه روستاي اسد آباد اسفند آباد و ارايه راهكارهاي لازم در اين خصوص جلسه اي در محل اداره تبليغات اسلامي برگزارشد.

در ابتداي اين جلسه حجت الاسلام محمد پورقيومي، انجمن هاي اسلامي را مظهر و نمونه كامل از فعاليت هاي گروهي و مردمي دانست و گفت: بهترين انجمن آن است كه شعارش اين باشد كه در تمامي مراحل و سطوح صابر و در مقابل مشكلات مقاوم و استوار باشد.

وي در ادامه انجمن اسلامي فاطميه را نمونه يك انجمن خوب و فعال و استمرار فعاليت آن را خواستار شد

در پايان اين جلسه هر كدام از اعضاي هيات امنا به ايراد نظرات پرداخته و تصميماتي در اين خصوص اتخاذ شد.