زمان : 17 Ordibehesht 1391 - 20:19
شناسه : 50653
بازدید : 1945
اختصاص بيش از 3 ميليارد ريال تسهيلات مشاغل خانگي در استان يزد اختصاص بيش از 3 ميليارد ريال تسهيلات مشاغل خانگي در استان يزد

یزدفردا :مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان يزد از اختصاص 3 ميليارد و 410 ميليون ريال تسهيلات راه اندازي مشاغل خانگي در استان يزد خبر داد .

به گزارش یزدفردا : حبيب الله كارگر با اعلام اين خبر گفت : اين تسهيلات براي 86 نفر از متقاضيان مشاغل خانگي پرداخت شده است كه 81 نفر از آنها از سوي بانك صادرات و 5 نفر از از بانك ملت اين تسهيلات را دريافت كرده اند .

وي خاطر نشان كرد : در سال گذشته 408 نفر در طرح راه اندازي كسب و كار خانگي ثبت نام نموده اند كه تمامي آنها به بانك هاي عامل صادرات ، ملت ، رفاه ، تجارت و پست بانك معرفي شده اند .

كارگر كل مبلغ تسهيلات راه اندازي مشاغل خانگي براي 408 متقاضي را 15 ميليارد و 980 ميليون ريال ذكر كرد .

وي افراد معرفي شده از سوي بنياد شهيد و امور ايثارگران را 109 نفر و از سوي سازمان بهزيستي را 53 نفر عنوان كرد .

كارگر هم چنين از صدور يك مجوز راه اندازي كسب و كار خانگي به صورت پشتيبان در رشته طراحي و دوخت و توليد پوشاك با اشتغال زايي 14 نفر خبر داد و افزود : پشتيبان فرد حقيقي يا حقوقي است كه مسئوليت حمايت از تعدادي از شاغلين خانگي را در كل فرايند توليد و ارائه خدمات اعم از آموزش ، تهيه و توزيع مواد اوليه و ابزار كار ، مشاوره و طراحي ، نوآوري ، بسته بندي ، بازار يابي و فروش به عهده دارد .

مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان بيان كرد : تسهيلات راه اندازي مشاغل خانگي بر اساس رشته هاي تقاضا شده و طرح توجيهي متقاضيان از دو ميليون تومان تا چهار ميليون تومان متغير است .

كارگر هدف از راه اندازي مشاغل خانگي را ايجاد توازن بين مسئوليت خانوادگي زنان و اشتغال آنان ، افزايش بهره وري سرمايه ، حذف هزينه هاي مربوط به خريد ، رهن و اجاره كارگاه و اياب و ذهاب ، ايجاد زمينه هاي كار خانوادگي و افزايش درآمد خانوار اعلام كرد .

وي يادآور شد : از مهمترين سياست هاي ايجاد اشتغال در سال 90 اجراي قانون ساماندهي و حمايت از مشاغل خانگي و كسب و كار هاي كوچك بود كه در اين دستگاه اقدامات خوبي براي متقاضيان به عمل آمده است .