زمان : 17 Ordibehesht 1391 - 19:59
شناسه : 50652
بازدید : 4563
بازگشت کتاب بعد از 33 سال به کتابخانه کودک در طبس بازگشت کتاب بعد از 33 سال به کتابخانه کودک در طبس مدیر كانون پرورشي فكري كودكان ونوجوانان طبس از خاطره بازگشت کتاب بعد از 33 سال به کتابخانه کودک این شهرستان خبر داد.

طبس- سرپرستی یزدفردا: مدیر كانون پرورشي فكري كودكان ونوجوانان طبس در گفت و گو با یزدفردا گفت: این کانون که بعنوان یکی از قدیمی ترین های استان یزد محسوب می شود درسال 1350 افتتاح شد.

"عفت سادات مهاجری" افزود: درجريان زلزله ويرانگرسال 1357 ساختمان اين مركز به كلي ازبين رفت و تعداد 850 نفر ازكودكان ونوجوانان عضوکانون در حادثه اسفناک زلزله جان خودشان را ازدست دادند وبه طبع تعدادزيادي از كتابها هم درزير آوارمدفون شد.

خانم مهاجری از خاطره برگشت کتاب های امانی توسط یکی از هموطنانمان پس از 33 سال به کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طبس سخن می گوید و این اتفاق را در نوع خود نادر می داند.

وی خاطرنشان کرد: آقايي به كتابخانه مراجعه كرد وچهارجلد کتاب قديمي را تحويل خدمات كتابخانه داد و ما در بررسي كه روي كتابها انجام داديم متوجه شديم كه اين كتابها متعلق به كتابخانه قبل اززلزله است.

مدیر کانون می گوید: براي من و همکارانم اين سوال ايجاد شد که این كتابها ازكجا آمده اند وچرابعد از سي وسه سال به کتابخانه عودت شده اند؟

لذا مراتب را از برگشت دهنده کتاب بعد از 33 سال به کتابخانه جویا شدیم که آن آقا در پاسخ ما چنین گفت: پدر بنده در اداره راه وترابري شهرستان شاهرود خدمت مي كرد و درجريان زلزله شهریورماه 1357عازم شهرستان طبس شد.

وی افزود: پدرم مامور امداد رساني به زلزله زدگان طبس شده بود که پس از برگشت از این شهرستان 4 جلد كتاب را ازطبس با خود به همراه آورده بود و گفت که، كتابخانه كودك شهر طبس در حادثه زلزله ويران شده و من اين كتابها رااز لابه لاي آوارها پيدا كرده ام.

بازگرداننده کتب امانی بعد از 33 سال به کتابخانه طبس در ادامه گفت: هروقت اين 4 جلد كتاب در دسترس پدرم قرار می گرفتند و ایشان آنها را مي ديد، هميشه مي گفت: من این كتابها را از شهر زلزله زده طبس با خود آورده ام و باید پیگیری کنم تا اگر كتابخانه آنجا بازسازي شده باشد، اين کتاب ها که نزد من امانت است را به آنجا برگردانم، که بالاخره امروز این افتخار انجام وظیفه نصیب من شد و آنها را برگردانده و تحویل کتابداران کتابخانه کودک طبس دادم.

عفت سادات مهاجري در پایان این گزارش خاطرنشان کرد: اینک مفتخريم كه در کتابخانه كانون پرورشي فكري كودكان ونوجوانان طبس، با 16 هزار جاد كتاب در خدمت 900 عضو كودك و نوجوان در گروه سني 6 تا 16سال هستيم.