زمان : 19 Tir 1403 - 10:30
شناسه : 50539
بازدید : 2721
 افزایش عواید دلار آمریکا در بازارهای آسیا پیش از برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا بازار جهانی ارز: افزایش عواید دلار آمریکا در بازارهای آسیا پیش از برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا

یزدفردا:در روز معاملاتی پنج شنبه در بازارهای آسیا دلار آمریکا در برابر یورو و دلار استرالیا با افزایش مواجه شده است چرا که سرمایه گذاران پیش از برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا و اعلام تصمیم گیری این بانک مرکزی در مورد نرخهای بهره و انتشار داده های کلیدی اشتغال آمریکا موقعیت های ریسک دار خود را کاهش داده اند.

درحالیکه دلار آمریکا تا حدی مورد طرفداری قرار گرفته است، با توجه به اینکه بازارهای ژاپن بخاطر تعطیلات گلدن ویک (Golden Week) بسته هستند، در روز آرام معاملاتی جاری معاملات سایر ارزهای عمده اکثراً در دامنه محدودی در حال انجام می باشند.

نیک وردی متخصص راهبردی در بارکلیز آسیا می گوید که احتمالاً بازار پیش از ریسک رویداد در ساعات بعدی هفته جاری خود را در موقعیت خرید دلار آمریکا قرار می دهد. او بخصوص به نشست امروز بانک مرکزی اروپا برای تصمیم گیری در مورد نرخهای بهره اشاره می کند که قرار است در ساعت 11 و 45 دقیقه به وقت گرینویچ برگزار شود و داده های مربوط به صورت حساب حقوقهای پرداختی بخش غیر کشاورزی آمریکا که قرار است در روز جمعه منتشر گردند و همچنین انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه که قرار است در روز یکشنبه برگزار گردد.

این متخصص راهبردی می افزاید که انتظار نمی رود نتیجه نشست بانک مرکزی اروپا بسیار فوق العاده باشد چرا که تا حد زیادی پیش بینی شده است این بانک مرکزی تغییری در نرخهای بهره نخواهد داد. اما در صورتیکه ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا، در کنفرانس مطبوعاتی خود که قرار است در ساعات بعدی روز جاری برگزار گردد چشم انداز بدبینانه ای را در مورد اقتصاد اروپا بیان نماید این موضوع می تواند باعث افزایش روند نزولی در نرخ برابری یورو در مقابل دلار آمریکا شود.

یورو در برابر دلار آمریکا از سطح 1/3157 دلار در اواخر روز چهارشنبه در نیویورک، در روز جاری در ساعت 5 و 15 دقیقه به وقت گرینویچ به سطح 1/3144 رسیده است.

جسپر بارگمن، رئیس بخش بازار ارز بانک سلطنتی اسکاتلند مستقر در آسیا، می گوید که ارز رایج اروپا در طی شب گذشته در برابر دلار آمریکا به زیر سطح کلیدی 1/3210 دلار رسید. او اضافه می کند که این سطح باعث باز شدن مسیر برای کاهش بیشتر یورو به سوی سطح 1/30 دلار می شود.

پس از آنکه تعداد زیادی از خوانش های شاخص مدیران خرید در منطقه پولی یورو ضعیف ظاهر شدند و همچنین پس از آنکه داده ها افت شدیدی را در سفارشات کالاهای با دوام آمریکا در ماه مارس نشان دادند سرمایه گذاران شروع به فروش سپرده های یورو خود نمودند.

همچنین در روز معاملاتی پنج شنبه ارزهای آسیایی مانند دلار سنگاپور مقداری از عواید خود را که در برابر دلار آمریکا در ماه آوریل بدست آورده بودند از دست دادند. دلار سنگاپور در برابر دلار آمریکا از سطح 1/2393 دلار در اواخر روز چهارشنبه در نیویورک، در روز جاری در ساعت 5 و 15 دقیقه به وقت گرینویچ به سطح 1/2407 دلار رسیده است.

در نیوزلند خوانش 6/7 درصدی بسیار غافگیر کننده بیکاری در سه ماه اول سال جاری که از 6/4 درصد بازبینی شده سه ماهه قبل از آن بیشتر است موجب شد دلار نیوزلند با کاهش مواجه گردد. دلار نیوزلند در برابر دلار آمریکا از سطح 0/8084 دلار پیش از انتشار داده ها، در حال حاضر به سطح 0/8066 دلار رسیده است.

پوند انگلستان نیز در برابر دلار آمریکا از سطح 1/6198 دلار در اواخر روز چهارشنبه در نیویورک در حال حاضر به سطح 1/6188 دلار رسیده است.

همچنین دلار آمریکا در برابر ین ژاپن با افزایش از سطح 80/15 ین به سطح 80/19 ین رسیده است.

 

منبع www.iTahlil.com: