زمان : 19 Tir 1403 - 10:30
شناسه : 50529
بازدید : 2683
کاهش قیمت نقدی طلا در پی تأثیرگذاری دلار قوی فلزات گرانبها: کاهش قیمت نقدی طلا در پی تأثیرگذاری دلار قوی

یزدفردا :در روز چهارشنبه در بازارهای اروپا قیمت نقدی طلا کاهش یافته است که این کاهش با توجه به تحت فشار قرار گرفتن آن از جانب دلار قوی تر و انتظار برای جهت گیری بیشتر از جانب داده های اقتصادی کلان کلیدی صورت گرفته است.

در ساعت 9 و 51 دقیقه به وقت گرینویچ قیمت نقدی طلا با 0/5 درصد کاهش به سطح 1/65412 دلار در هر اونس رسید، این در حالی است که نقره با 0/6 درصد کاهش به سطح 30/770 دلار در هر اونس رسید.

در روز چهارشنبه پس از آنکه داده های مربوط به تولیدات کارخانه ای منطقه پولی یورو کمتر از حد انتظارات ظاهر شدند و موسسه رسمی آمار اتحادیه اروپا اعلام نمود که میزان بیکاری در منطقه پولی یورو افزایش یافته است و طبق آمار تعداد زیاد 169 هزار نفر در ماه مارس شغل های خود را از دست داده اند، یورو در برابر دلار آمریکا با کاهش مواجه شده است که در نتیجه موجب کاهش درخواست برای کالاهایی که ارزش آنها با دلار تعیین می شود از قبیل طلا گردیده است.

همچنین انتشار خوانش تولیدات کارخانه ای آمریکا در روز سه شنبه که بطور غافگیر کننده ای قوی بودند نیز از دلار آمریکا حمایت کرده است.

در حال حاضر فعالان بازار منتظر انتشار گزارش اشتغال شرکت خدمات استخدامی آمریکا هستند که قرار است در ساعات بعدی روز جاری منتشر گردد، احتمالاً این داده ها نمی توانند مانند نتیجه احتمالی گزارش صورت حساب حقوقهای پرداختی بخش غیر کشاورزی روز جمعه سرنخ هایی را در اختیار آنها قرار دهند. انتشار گزارش ماهانه صورت حساب حقوقهای پرداختی بخش غیر کشاورزی بعنوان سنجشی در مورد سلامت اقتصاد آمریکا بطور گسترده ای مورد توجه و نظارت قرار می گیرد.

تحلیلگران می گویند که با توجه به نشانه های اخیر در مورد ضعف در اقتصاد آمریکا و بیانیه های سهل گیرانه فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا)، در روز جمعه بازار طلا بخصوص به نظارت دقیق گزارش صورت حساب حقوقهای پرداختی بخش غیر کشاورزی خواهد پرداخت و این احتمال وجود دارد که شاهد تغییرات موقت در شرایط آرام فعلی بازار طلا باشیم.

ادوارد میر تحلیلگر شرکت اینتل اف. سی. استون (INTL FCStone) می گوید در صورتیکه این ارقام قوی تر از برآوردها باشند، می توانیم شاهد تحت فشار قرار گرفتن بیشتر فلزات گرانبها در هفته متعادل جاری باشیم. او می افزاید هرچند در صورتیکه خوانش این داده ها نا امیدکننده باشد طلا می تواند تا حدودی حداقل برای چند روز مورد حمایت قرار گیرد.

با توجه به جریانهای خروجی از جانب تعدادی از بزرگترین صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس طلا گزارش شده در ماه آوریل، تقاضا برای تأمین های مالی قابل معامله در بورس طلا در حال کاهش می باشد.

طبق گزارش بانک یو. بی. اس سوئیس سرمایه گذاران صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس فروشندگان خالص 278/380 اونس طلا در ماه آوریل بوده اند که با عواید خالص مشاهده شده در سه ماهه اول سال جاری تفاوت دارد.

تالی می گوید تردیدی وجود ندارد که خرید طلا متوقف شده است. در محیط ملالت انگیز فعلی، بازار به بیشتر از قوّت گیری صِرف نیاز دارد، برای بازگرداندن طلا به جایگاه واقعی اش خرید قابل توجه صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس باید از سر گرفته شود. در صورتیکه این عامل احیاءکننده صورت نگیرد، ما تصور می کنیم که احتمالاً طلا به سرگردانی بی هدف خود ادامه خواهد داد.

شرکت وی.تی.بی کاپیتال می گوید که بر مبنای فنی، قیمتهای طلا با سطح مقاومت قابل توجهی در میانگین متحرک 100 روزه این فلز در حدود 1/670 دلار در هر اونس مواجه شده اند که فقط سطح پایدار نزدیک به بالای این سطح حاکی از کسب عواید به سوی سطح 1/690 دلار در هر اونس و سطح مقاومت در حدود 1/715 دلار در هر اونس می باشد.

این بخش اضافه می کند که بر اساس روند نزولی، سطح حمایت تجربی در سطح 1/650 دلار در هر اونس قرار دارد و سطح حمایت بیشتر در سطح 1/640 دلار در هر اونس می باشد.

در میان سایر فلزات گرانبها، طلای سفید (پلاتین) نقدی با 0/3 درصد کاهش با نرخ 1/564 دلار در هر اونس معامله گردید، درحالیکه پالادیوم نقدی با 0/1درصد کاهش با نرخ 673/86 دلار در هر اونس معامله شد.

 

منبع www.iTahlil.com: