زمان : 14 Ordibehesht 1391 - 08:44
شناسه : 50477
بازدید : 3166
41 مورد اعزام تیم های پزشکی برای کمک به مردم مناطق محروم استان و منطقه در سال 90 مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان یزد خبرداد: 41 مورد اعزام تیم های پزشکی برای کمک به مردم مناطق محروم استان و منطقه در سال 90 مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان یزد گفت: در سال 90 و در راستای ارتقای کمی و کیفی تیم های اضطرار خود و کمک به مردم محروم استان یزد و استان های هم جوار 41 مورد اعزام پزشک صورت گرفته است.

به گزارش یزدفردا: دکتر جواد قادری اردکانی در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه ضمن اعلام این خبر با اشاره به تاریخچه این سازمان در استان اظهار داشت: بسیج جامعه پزشکی استان یزد از سال 74 به صورت غیر رسمی و از سال 79 به صورت رسمی کار خود را آغاز کرده است و در قالب 4 کمیته فعالیت دارد.

وی ادامه داد: این چهار کمیته شامل کمیته فرهنگی، کمیته آموزش و پژوهش، کمیته امداد و درمان و کمیته خواهران می باشد.

قادری عنوان کرد: در کمیته فرهنگی به جز برگزاری اردوهای زیارتی، سیاحتی، تفریحی و فرهنگی؛ فعالیت حلقه های صالحین را نیز پیگیری می کنیم که در سال 90 به خاطر عملکرد مثبت این کمیته جزو 4 استان برتر کشور در امور فرهنگی انتخاب شدیم.

وی افزود: در کمیته آموزش و پژوهش در سال 90 علاوه بر کارهای علمی به صورت جدی و مستمر فعالیت و پژوهش را در زمینه نانوپزشکی را پیگیری می کنیم.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان ادامه داد: در کمیته امداد و درمان دو هدف ویژه را در نظر داشتیم که عبارت بودند از ویزیت رایگان در مطب و مراکز خصوصی و دولتی به مناسبت های مختلف و دیگری ویزیت رایگان مناطق محروم و بی بضاعت استان یزد و استان های هم جوار؛ که با یاری خداوند متعال در این دو زمینه نیز موفق بودیم.

وی در خصوص اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم تصریح کرد: این اعزام ها به دو دلیل صورت گرفت که یکی از دلایل آمادگی تیم های اضطرار در سازمان در مواقع ضروری و حوادث غیر مترقبه بود و دیگری نیز کمک به مردم مستضعف و بی بضاعت در امور بهداشت و درمان بود.

قادری گفت: در همین راستا و در جهت اجرای طرح هجرت 3، واحد امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی استان در سال 90، تعداد 41 مورد اعزام به مناطق محروم استان یزد و استان های هم جوار را داشته است.

وی افزود: از این تعداد 97 تیم عمومی به مناطق اعزام و تعداد 4842 ویزیت رایگان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: 99 تیم تخصصی نیز به مناطق محروم اعزام کردیم که طی این اعزام ها 5618 ویزیت به صورت رایگان صورت گرفته است.

قادری بیان داشت: در سالی که گذشت مبلغ  677.147.790 ریال داروی رایگان نیز به محرومین اهدا شده است.

وی با اشاره به اعزام های سال 90 یادآور شد: در سال 91 نیز تا کنون 15 مورد اعزام صورت گرفته که از این تعداد، 11 مورد درون استانی و 4 مورد نیز به استان های هم جوار صورت گرفته است.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان در پایان گفت: آخرین اعزام خارج از استان مربوط به سفر 3 روزه پزشکان به شهرستان رودبار جنوبی استان کرمان بود که با استقبال بسیار خوب و چشمگیر مردم محروم منطقه مواجه شد.

وی ابراز امیدواری کرد که با پیگیری مستمر و دائمی این اعزام ها بتوان سطح فرهنگ بهداشت و درمان را در مناطق محروم کشور ارتقا بخشید.