زمان : 13 Ordibehesht 1391 - 10:39
شناسه : 50407
بازدید : 3318
همايش شوراهاي اسلامي، شهرداران و دهياران شهرستان طبس برگزار شد. به مناسبت روز ملی شوراهای اسلامی: همايش شوراهاي اسلامي، شهرداران و دهياران شهرستان طبس برگزار شد. همايش شوراهاي اسلامي، شهرداران و دهياران شهرستان طبس به میزبانی فرمانداری و بخشداری مرکزی طبس در سالن همایشهای میقات، آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) این شهرستان با حضور مدیرکل دفتر امور روستائی استانداری یزد، برگزار شد.

طبس- حقانی- سرپرستی یزدفردا: همايش شوراهاي اسلامي، شهرداران و دهياران شهرستان طبس به میزبانی فرمانداری و بخشداری مرکزی طبس در سالن همایشهای میقات، آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) این شهرستان برگزار شد.

مدیرکل دفتر امور روستائی استانداری یزد، که میهمان ویژه این همایش محسوب می شد با اشاره به نقش و جايگاه شوراها گفت : شوراها در بحث خدمتگزاري همواره خوب عمل كرده اند كه بايد با توجه به بعضي قوانين ناقص از شورائیان كه با همدلي و وحدت تلاش كرده اند تا رفاه اجتماعی مردم مهیا گردد تقدير كرد.

"محمدحسن امامی" افزود: جايگاه شوراها، جايگاه برنامه ريزي و نظارت است كه مديريت اجراي مصوبات شوراها به شهردارران و دهياران برمي گردد و در قانون، شوراها به عنوان يك بازوي نظارتي محسوب مي شوند.

این مقام مسئول افزود: در بحث برنامه پنجم و مصوبات آن عوارض خارج از حريم كمتر مورد توجه قرار گرفت كه وضعيت نا متعادلي در اين زمينه ايجاد كرده است و موجب عدم استفاده بهينه و متعادل شهرهاي استان از اين قانون شده است  كه اميدواريم توسط نمايندگان مجلس نهم اين مساله حل شود.

وي با تاكيد بر شعار "تولید ملی" و فرموده مقام معظم رهبري گفت: كار واشتغال مهمترين مساله روز دنيا شده است كه كشور ما بي نصيب از اين بحران نخواهد بود و البته اقدامات و بسترهاي خوبي توسط دولت در چند سال اخير ايجاد شده است.

وي حركت شهرستان طبس مبني بر ايجاد كارگاههاي قاليبافي در منطقه را خوب ارزيابي كرد و گفت: مهمترين قسمت اين كار مديريت بازار فروش توليدات است كه بايد مد نظر قرار گيرد که چرخه توليد تا عرضه دچار خدشه نشود.

مهندس امامی با اشاره به اینکه امسال شركت تعاوني دهياريهاي بخش مركزي طبس به عنوان طرح نمونه به وزارت كشور معرفي شده است، گفت: تنها به دولت نگاه كردن و ابراز نياز به دست دولت، نخواهد توانست مشكلات جامعه را مرتفع نمايد و بايد به منابع محلي بيشتر توجه كرد.        

فرماندار طبس در همایش شوراهاي اسلامي، شهرداران و دهياران شهرستان طبس گفت: دراين جلسات آنچه كه مدنظرمقام معظم رهبري است مورد يادآوري قرار مي گيرد و حركت رو به رشد مديران و شوراهاي اسلامي شهر و روستا را بررسي مي كنيم.

"عزیز بهزادی" افزود: اين از افتخارات ملت ايران است كه توانسته اند در خطه اي از زمين حكومتي اسلامي و قرآني پياده نمايند و با نثار صدها هزار شهيد و جانباز حرف اول را در دنيا از آن خود نمايند.

وی خاطرنشان کرد: كالبدشكافي و آسيب شناسي در ابعاد مختلف عملكردها توسط دست اندركاران، صاحب نظران و نويسندگان از وجوب تشكيل اين جلسات است.

این مقام مسئول یادآورشد: با بررسي وضعيت دهياريها، مسكن مهر و شوراهاي اسلامی شهر و روستا خواهيم ديد كه عليرغم الطاف دولت خدمتگزار در جلوگيري از هجرت روستائيان به شهر موفق نبوده ايم و موضوع نامتعادل بودن مسكن روستايي و شهري موجب مي شود، بسياري از جوانان روستايي ما از نعمت داشتن مسكن محروم باشند.

فرماندار طبس افزود: در بررسي مسكن مهر طبس مي بينيم، افرادي كه داراي مسكن هستند و يا بومي اين شهرستان نيستند از نعمت مسكن مهر بهره مند شده اند و حدود 1000 جوان هنوز فاقد منزل مسكوني هستند.

بهزادی گفت: امسال اعتبارات خوبي در اختيار روستاها و دهياريها قرار دارد كه بايد در تثبيت وضعيت روستاها در بحث بهداشت و درمان، آب و كشاورزي و راه و طرح هاي هادي به كار گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: احداث كارگاههاي فرش در تمامي روستاها هدف اصلي فرمانداري، بخشداريها و دهياران در سال جاري است تا با بيمه رايگان روستائيان آنان را از نعمت كار و رفاه اجتماعی برخوردار كنيم.  

امام جمعه دیهوک با بیان آیات و روایات اسلامی گفت: نهاد شورا ستون فقرات جمهوري اسلامي ايران است و با رجوع به آيات و روايات اسلامي جايگاه شوراها تبيين مي شود و مشورت از ديدگاه نبي اكرم اسلام اسباب بقاء جامعه و ترك آن موجب مرگ جامعه است.

"حجت الاسلام غلامرضا مرتضائی نیا" در سفارش به شوراها گفت: گره گشايي از مشكلات مردم با يك برنامه مدون و زمانبندي بر اساس اولويت، تامين نيازهاي اساسي براي تصويب مصوبات جلسات شوراها، نهايت احترام به مردم و موكلين، اجتناب از نزاع هاي سياسي و تنش هاي اجتماعي، تلاش براي خدمت بي منت به مردم، حفظ نشاط و اميد در جامعه و تقویت و حفظ اتحاد و همدلي در بين مردم و مسئولين از اهم وظایف شوراهای اسلامی است.

این چهره دینی در ادامه به مسائل و مشكلات شهرستان پرداخت و از كندي حركت در بعضي پروژه هاي عمراني انتقاد كرد و گفت: استاندار و مسئولين استان یزد تلاش خود را انجام مي دهند، اما اين مردم و اين شهرستان وسيع نياز به توجه بيشتري دارد.

وي انتخاب دكتر "محمدعلی عبداله زاده" كه مدتي فرماندار شهرستان طبس بوده است را براي منطقه مفيد دانست و روزنه اي براي خدمت بهتر و بهينه به مردم برشمرد.

"احمد طالبیان" بخشدار مرکزی طبس نیز در این مراسم، نهم ارديبهشت 1387 كه شوراهاي اسلامي شهر و روستا متولد شده اند را تبريك گفت و تاكيد كرد: از آنجا كه وظايف اصلي شوراها مي تواند بسياري از مشكلات را مرتفع سازد مي توان گفت، خيرالهي در اين راه وجود دارد و همه عزيزان در شوراي شهر و روستا با نيتي خدايي تلاشی ماندگار دارند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان طبس نیز در این همایش گفت: شورائيان با تلاش و اهتمام خدمت به مردم، ديدگاه ملت را به خدمات نظام اسلامي گشوده اند و با حل عملگرايانه مشكلات مردم در شهرها و روستاها در جهت تسهيل زندگي شهروندي تلاش مي كنند.

"سیدغلامرضا برکاتی" افزود: اصل شوراهاي اسلامي از جمل اصول مترقي قانون است كه متضمن سلامت جامعه بوده و مانع از تصدي گري دولت و خود رأيي در مديريت جامعه است و بر اساس معيارهاي اسلامي همیشه پايبند ارزشها بوده و حفظ اصل نظام، در خط ولايت فقيه  مدظر قرار گرفته است.