زمان : 10 Ordibehesht 1391 - 01:12
شناسه : 50190
بازدید : 2357
رونق تولید فولاد و محصولات فولادی در بخش خصوصی افزایش 18درصدی تولید نشان می دهد: رونق تولید فولاد و محصولات فولادی در بخش خصوصی

با وجود اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در سال گذشته و افزایش هزینه حامل های انر‍ژی ، تولید فولاد و محصولات فولادی در بخش خصوصی بیش از یک میلیون تن افزایش نشان می دهد.

معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت از افزایش 18درصدی تولید فولاد و محصولات فولادی در بخش خصوصی طی سال 90 خبر داد و گفت: طی سال های اخیر صنعت فولاد کشور به خصوص در بخش خصوصی رشد قابل توجهی داشته است.
 به گزارش  شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران «شاتا»، «وجیه الله جعفری» با اشاره به اینکه مجموع تولید فولاد خام و محصولات فولادی در بخش خصوصی در سال 90 از مرز 6میلیون تن فراتر رفته است، افزود: با وجود اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در سال گذشته و افزایش هزینه حامل های انر‍ژی ، تولید فولاد و محصولات فولادی در بخش خصوصی بیش از یک میلیون تن افزایش نشان می دهد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به حمایت های صورت گرفته از فولادسازان بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و گفت: طی یک سالی که از اجرای قانون هدفمندی یارانه های می گذرد، بخش فولاد نیز همچون سایر بخشهای صنعت ومعدن کشور مشمول حمایت های در نظر گرفته شده در بسته حمایتی صنعت و معدن بوده است.
به گفته «جعفری»، از زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تاکنون، 94واحد فعال در بخش فولادسازی و صنایع وابسته مشمول دریافت تسهیلات خط اعتباری انرژی شده اند و بیش از 2هزار میلیارد ریال تسهیلات خط اعتباری هزینه انرژی به این واحدها پرداخت شده است.
وی ادامه داد: در کنار پرداخت این تسهیلات به واحدهای فعال در بخش معدن و صنایع معدنی، برای تامین سوخت واحدهای فعال در بخش معدن نیز تسهیلاتی در گرفته شده و براساس آن گازوئیل و مازوت با نرخ یارانه ای در اختیار این واحدها قرار گرفته است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور معادن و صنایع معدنی با اعلام حمایت از متقاضیانی که در صنایع بالادستی و تامین خوراک کارخانجات فولاد سرمایه گذاری کنند،‌ تاکید کرد: تخصیص و سهمیه بندی شمش فولاد خوزستان به تولیدکنندگان بخش خصوصی برای تامین مواد اولیه مورد نیاز آنها،‌ تخصیص اعتبارات ارزی برای واردات شمش مورد نیاز بخش خصوصی و حمایت از طرح های با پیشرفت فیزیکی بالا و رفع مشکلات آنها ، از جمله اقدامات حمایتی ما از فولاد سازان در سال گذشته بوده است.
وی در پایان سخنانش با بیان اینکه  هم اکنون بسیاری از تولیدکنندگان تمایل دارند در حلقه های آخر این صنعت سرمایه گذاری کنند، گفت: این در حالی است که در حلقه های بالادستی فولاد و استخراج و تولید سنگ آهن نیز ، کمبود داریم که با توجه به حلقه های مفقوده در صنعت فولاد این طرح پیشنهاد شده تا از سرمایه گذران حلقه اول فولاد و تولید آلیاژ حمایت شود.