زمان : 09 Ordibehesht 1391 - 02:06
شناسه : 50116
بازدید : 3389
نیکو نژادرییس حوزه هنری یزد:رسانه های دیجیتال یکی ازاثرگذارترین ابزارهای تعامل میان فرهنگ ها به شمار می رود نمایشگاه سراسری رسانه های دیجیتال یزد نیکو نژادرییس حوزه هنری یزد:رسانه های دیجیتال یکی ازاثرگذارترین ابزارهای تعامل میان فرهنگ ها به شمار می رود

یزدفردا:رئیس حوزه هنری استان یزد گفت: امروزه رسانه های دیجیتال از اهمیت بسیار زیادی برخورداربوده و قالب مناسبی برای ارائه پیام ومحتوای فرهنگی و ارزش های اجتماعی و معنوی هرجامعه به حساب می آید.

محمدرضا نیکونژاد افزود : فرهنگ وهنر و تکنولوژی به طورمداوم درحال تأثیرگذاری بریکدیگرند.

وی ادامه داد:هنرمندان نیز دراین عرصه مهم با اتکاء به فرهنگ غنی ایرانی اسلامی، می توانند با ورود به این حوزه و فراگیری تخصص لازم و بهره گیری ازامکانات فضای مجازی آن چه را که در ذهن خود دارند ،به آسانی وباهزینه کم ودر زمان کوتاه عملی کنند و آثار ماندگار، با اهداف متعالی تولید نمایند.

نیکونژاد با اشاره به اینکه نمایشگاه دیجیتال درراستای ارتقای توان علمی وآموزشی فعالان حوزه دیجیتال است،اظهار کرد :این نمایشگاه فرصت بسیار خوبی برای جوانان تا علاوه بر بازدید از دستاوردهای جدید این حوزه، در کارگاهها و نشستهای تخصصی نیز شرکت کنند و بردانش خود بیفزایند.

 وی گفت:برگزاری چنین نمایشگاههایی   برای هنرمندان می تواندآنها را با روش های نوین خلق آثارهنری درحوزه رسانه های دیجیتال آشنا نماید .

وی با بیان اینکه ما در دوره ای زندگی می کنیم که به عصرارتباطات وفن آوری اطلاعات معروف است،تصریح کرد:دراین عصرنقش ارتباطات و رسانه های دیجیتال درفرهنگ سازی و ارتقای آگاهی های بشر برهیچ کس پوشیده نیست اما آشنا نبودن خانواده ها با این تکنولوژی و استفاده نادرست از آن می تواند عواقب ناگواری به همراه داشته باشد.

نیکونژاد یکی از راهکارهای مقابله با این تهدید را نظارت مناسب دانست وافزود:اگراز سوی والدین نظارتی در این خصوص وجود نداشته باشد، آن گاه این فضای مجازی است که با اهداف نامعلوم و مخرب هدایت فرزندانمان را در دست خواهد گرفت.

به گفته رییس حوزه هنری یزد، برپایی چنین نمایشگاه هایی می تواند خانواده ها را با ابزارهای تکنولوژیک و رسانه های دیجیتال و همچنین فرهنگ استفاده بهینه ودرست از این فضای نوین آشنا نموده و آسیب های ناشی از این فناوری را کاهش دهد.

وی در پایان گفت:هرچند درکشورما فعالیت های چشمگیری دراین زمینه صورت گرفته اما امید است با همت مضاعف فعالان این عرصه و تلاش بیشتر هنرمندان وهمچنین توجه بیشتر به این قشرپویا گام های بلندتری درعرصه رسانه های دیجیتال درکشور برداشته شود.

گفتنی است دومین نمایشگاه سراسری رسانه های دیجیتال 13اردیبهشت به مدت 5روز در محل دائمی نمایشگاههای استان یزد آغازبکار می نماید.