زمان : 08 Ordibehesht 1391 - 19:57
شناسه : 50066
بازدید : 2144
حرف بازار: خلاصه بازارهای مالی آسیا: بانک مرکزی ژاپن از اقدامات جدید در جهت تسهیل پولی خبر می دهد حرف بازار: خلاصه بازارهای مالی آسیا: بانک مرکزی ژاپن از اقدامات جدید در جهت تسهیل پولی خبر می دهد

حرف بازار: خلاصه بازارهای مالی آسیا: بانک مرکزی ژاپن از اقدامات جدید در جهت تسهیل پولی خبر می دهد

خلاصه بازارهای مالی آسیا:‌ بازارهای منطقه ای در شرایط گونه گونی قرار دارند چرا که سرمایه گذاران به آمار بهتر از انتظار بخش مسکن آمریکا نسبت به اخباری مبنی بر اینکه اس اند پی (S&P) رتبه بدهی اسپانیا را کاهش داده است، اهمیت بیشتری دادند. نیکی (Nikkei) افتی 0/4 درصدی داشته است. اس ادن پی-‌ ای.اس.اکس (S&P/ASX) هم کاهشی 0/1 درصدی را تجربه کرده است. اچ.اس.آی (HSI) رشدی 0/2 درصدی داشته است. کوسپی (Kospi) هم 0/6 درصد بالاتر است. رشد در سنسکس (Sensex) برابر با 0/3 درصد بوده است. شانگهای کامپوزیت (Shanghai Composite)کاهشی 0/2 درصدی را تجربه کرده است. اس.تی.آی (STI) اما افزایشی 0/3 درصدی را ثبت کرده است.

در بازارهای مبادلات ارزهای خارجی، ین ژاپن پس از آنکه در سراسر بازارهای افت داشت، توانست رشد را تجربه کند. علت این رشد بیانیه بانک مرکزی ژاپن بود که از اقدامات بیشتر در حوزه تسهیل پولی خبر می داد. نرخ برابری دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن از 80/99 در اواخر وقت روز پنج شنبه نیویورک به 80/83 افت کرد. یور که در مقابل ین ژاپن با نرخ 107/10 داد و ستد می شد، به 106/48 رسید. نرخ برابری جفت ارزی یورو و دلار آمریکا هم ا ز 1/3217 به 1/317 کاهش یافت.

بانک مرکزی ژاپن تصمیم گرفته است که گام های بیشتری در بخش تسهیل پولی از طریق افزایش خرید اوراق قرضه دولتی و دارایی های ریسکی بردارد. این خریدها ارزش خالصی معادل پنج تریلیون ین خواهد داشت که بخشی از آن معامله ای بلند مدت برای پایان دادن به کاهش قیمت هاست. این بانک مرکزی همچنین سررسید اوراق قرضه دولتی را که تحت برنامه خرید دارایی این بانک است، تمدید می کند. این تمدید تاریخ سررسید اوراق قرضه دولتی از دو سال به زمانی تا سه سال خواهد بود.

تولید صنعتی ماه مارس ژاپن در مقیاس ماهانه رشدی یک درصدی را ثبت کرده است که کمتر از رقم پیش بینی شده 2/4 درصد است. شاخص بهای کالاهای مصرفی پایه ماه مارس نیز رشدی 0/2 درصدی را داشته است. این شاخص در ماه فوریه افزایشی 0/1 داشت. این رشد ثبت شده در ماه مارس بیش از رقم پیش بینی شده 0/1 درصد است.

طلای نقدی با کاهشی 4/70 سنتی نسبت به نرخ پایانی خود در نیویورک، هم اکنون 1652/40 دلار در انس است. نفت خام نایمکس برای تحویل در ماه ژوئن نیز با کاهشی 58 سنتی، 103/97 دلار در بشکه معامله می شود.

 

منبع iTahlil