زمان : 08 Ordibehesht 1391 - 02:32
شناسه : 50039
بازدید : 3049
مدیرکل ارشاد یزد: رسانه های دیجیتال اهمیت وجایگاه خود رادرکشور یافته اند مدیرکل ارشاد یزد: رسانه های دیجیتال اهمیت وجایگاه خود رادرکشور یافته اند



مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزدگفت: حمایت از تولید نرم افزارهایی با محتوای بومی واسلامی یکی از اهداف اصلی برپایی نمایشگاه رسانه های دیجیتال در یزد است.

بهرام عبدالحسینی با بیان این مطلب افزود :طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که امسال را به نام سال تولید ملی و حمایت از کارو سرمایه ایرانی مزین کردند ، در همین راستا این اداره نیز اقدام به برگزاری دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال در یزد می نماید تا ازتولیدات دیجیتالی در استان حمایت کند.

وی  ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر،بحث نرم افزاری یکی از بحث های مهم در دنیا است وامروزه در هر مکان با فناوری های جدید وپیشرفت تکنولوژی روبه رو هستیم ،در کشور ما نیز رسانه های دیجیتال اهمیت وجایگاه خود را یافته اند وما باید در این زمینه پیشقدم باشیم.

وی تصریح کرد: در سالهای نه چندان دور ما هیچگونه بازی ونرم افزار تولیدی نداشتیم ونرم افزارها وبازیهایی که از غرب وارد کشور می شدند، از لحاظ فرهنگی تناقض های اساسی با فرهنگ بومی واسلامی ما داشت.

 وی افزود: برپایی این گونه نمایشگاهها فرصت خوبی است تا استعدادها شناسایی شده ونرم افزارها وبازیهایی تولید شود که با فرهنگ اصیل ما همخوانی داشته باشد.

عبدالحسینی با اشاره به اینکه برپایی نمایشگاه رسانه های دیجیتال یک محیط همدلی را در بین پدید آورندگان این رسانه ها ایجاد می کند ،خاطر نشان ساخت:در استان تولید کنندگان رسانه ها ونرم افزارهای دیجیتالی به صورت پراکنده ای فعالیت می کنند وبرپایی نمایشگاه ،هم افزایی و تمرکز آن ها را فراهم می کند که حمایت وزارت ارشاد واین اداره نیز منوط به تمرکز این مراکز وموسسات است.

وی در ادامه اظهار داشت:همزمان با شروع به کار دولت دهم ،9 خانه دیجیتال و2 مجتمع دیجیتال در یزد ایجاد وبستری فراهم شده تا کسانی که در این زمینه استعداد دارند وعلاقه مند هستند ،مورد حمایت قرار بگیرند واز پراکندگی آنها جلوگیری شود.

وی برگزاری نشست ها وکارگاههای آموزشی با حضور اساتید وکارشناسان را از برنامه های جنبی این نمایشگاه دانست و یادآورشد: در این کارگاهها به بحث های تخصصی وارائه آموزشهای کاربردی در حوزه رسانه های دیجیتال پرداخته می شود و فرصت ها وتهدیدهایی که دنیای دیجیتال در جامعه به وجود می آورد، نیز آسیب شناسی خواهد شد.

عبدالحسینی در پایان اظهار امیدواری کرد: پیش بینی ما این است که استقبال از این نمایشگاه نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

گفتنی است دومین نمایشگاه سراسری رسانه های دیجیتال 13اردیبهشت به مدت 5 روز در محل دائمی نمایشگاههای استان یزد آغازبکار می کند.