زمان : 08 Ordibehesht 1391 - 02:31
شناسه : 50038
بازدید : 2985
قائم مقام صدا وسیمای مرکز یزد:نمایشگاه رسانه های دیجیتال گام مثبتی درارتقای سطح علمی جامعه است قائم مقام صدا وسیمای مرکز یزد:نمایشگاه رسانه های دیجیتال گام مثبتی درارتقای سطح علمی جامعه است

قائم مقام صدا وسیمای مرکز یزد در خصوص برپایی نمایشگاه رسانه های دیجیتال دریزدگفت:با توجه به اینکه بحث دیجیتال ،مرتبط با علم روز است وبا فناوری نوین عصر حاضر پیوند دارد ،قطعا برگزاری این نمایشگاه در ارتقای سطح علمی جامعه موثر است .

سید محمدجواد صداقت  کشفی با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه حرکت مثبتی در جهت رشد وآگاهی مردم به حساب می آید،افزود: بحث دیجیتال اهمیت زیادی دارد چرا که در زندگی تک تک افراد به طور گسترده ای نفوذ کرده و رسانه های دیجیتال جایگزین رسانه های آنالوگ شده اند.

 وی ادامه داد:پیش بینی می شود در آینده ای نه چندان دور این رسانه برتمامی جامعه حاکم شود، پس ضرورت دارد تا ما با این سیر علمی همراه شویم واز قافله عقب نمانیم.

کشفی در ادامه متذکرشد:یکی از مواردی که در مباحث علمی به ویژه استفاده از وسایل نوین، ما را تهدید می کند ،این است که در بسیاری ازموارد تقلید صورت می گیرد وما متاسفانه در تولیداتمان پا جای پای کشورهای دیگر می گذاریم واین فرصت نوآوری وتفکر را از ما می گیرد.

وی با تاکید بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب اظهار کرد:از نگاه مقام معظم رهبری نباید پیشرفتهای علمی ما فقط تقلیدی از غرب باشد چرا که تولید علم فقط انتقال آن نیست، بلکه نوآوری در علم در درجه اول اهمیت دارد که برای آن هم نیاز به قدرت علمی وهم جرات علمی داریم که داشتن اعتماد به نفس شخصی وعلمی لازمه این مهم است .

این مقام مسئول راه های مقابله با این  تهدید را چنگ زدن به تفاسیر قرآنی دانست واذعان کرد: ما احادیث وآیات بسیار زیادی در تمامی زمینه های علمی حتی مسائل علمی پیشرفته داریم که بحث علم وتکنولوژی  را آشکار می کند ولی ما متاسفانه با غرق شدن در موارد علمی از جمله دیجیتال از این اصول غافل می شویم.

وی یکی دیگر از راههای برون رفت را تقویت اعتماد ملی عنوان کرد وافزود: ما باید در کنار نگاه دینی به این باور برسیم که پژوهشگران ما می توانند در این زمینه موفق شوند والبته با تقویت بنیه پژوهشی و حمایت پژوهشگران که زمینه ساز خلق تکنولوژِی جدید هستند ،به این امر دست می یابیم .

 وی در پایان اضافه کرد:نمایشگاه رسانه های دیجیتال می تواند در محقق شدن چنین فرمایشاتی موثر باشد و فرصتی برای جوانان است تا تشویق شوند که هم به دنبال کشف ناشناخته ها بروند و هم تحت نظر فرهنگ دینی کارکنند .

گفتنی است دومین نمایشگاه سراسری رسانه های دیجیتال 13اردیبهشت به مدت 5 روز در محل دائمی نمایشگاههای استان یزد آغازبکار می کند.