زمان : 07 Ordibehesht 1391 - 09:50
شناسه : 49999
بازدید : 3234
شهرستان طبس در سوگ كوثر نور شهرستان طبس در سوگ كوثر نور همزمان با فرارسیدن سالروزشهادت یگانه دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س)، شهرستان طبس غرق در ماتم و عزا بود.

طبس - حمید رضا حجازی: در سالروز شهادت حضرت زهرا هرساله مراسم ویژه ای در طبس برگزار می شود که در این مراسم دسته جات عزاداری به سینه زنی و زنجیر زنی پرداخته و تشییع جنازه نمادین حضرت زهرا برگزار  می شود.

در این مراسم تابوت نمادین از حضرت زهرا بردوش عزاداران و در پشت علم ها و پرچم ها از هیئت فاطمی به سمت آستانه حسین بن موسی الکاظم(ع) تشییع می شود که به گفته حجت الاسلام و المسلمین مهاجریان امام جمعه طبس  کسانی که از شهرهای دیگر آمده و این عزاداری رادیده اند از آن استقبال کرده و آنرا در کشور بی سابقه خوانده اند.

در اين برنامه هاي معنوی که با حضورجمعیتی بالغ بر 20000 نفر ازدوستداران اهل بیت عصمت و طهارت پس ازاقامه نماز مغرب و عشاء برگزار شد ؛  ابتدا هیئت ابوالفضلی طبس در قالب یک دسته سینه زن همراه با مرثیه سرایی و نوحه خوانی مداحان اهل بیت به سوگواری پرداخته و سپس یکی از علما و فضلاي حوزه علميه اصفهان در خصوص زندگاني حضرت فاطمه زهرا (س) و استناد به آیات 196و197 سوره آل عمران، 77 سوره نساء و 79 و 80 سوره قصص یکی از علتهای وقوع جریان فاطمیه را دنیاگرایی جریان اسلامی دانست.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای فاتحی با اشاره به خطبه 203 نهج البلاغه " اى مردم! دنیا تنها سراى عبور است و آخرت خانه جاودانه، حال که چنین است از این گذرگاه خود براى محل استقرار خویش (در آخرت)، توشه برگیرید و پرده هاى خویش را در پیش کسى که از اسرارتان آگاه است ندرید و قلوبتان را از دنیا خارج کنید پیش از آنکه بدنهایتان از آن خارج شود، چرا که شما در دنیا آزمایش مى شوید و براى غیر آن، آفریده شده اید. هنگامى که انسان مى میرد، مردم مى گویند چه چیز باقى گذاشت؟ ولى فرشتگان مى گویند چه چیزپیش از خود فرستاد؟ خدا پدرتان را رحمت کند بخشى از ثروت خود را از پیش بفرستید تا به عنوان قرض (نزد خدا) براى شما باقى بماند و همه را براى بعد از خود نگذارید که مسئولیت سنگینى بر دوش شما خواهد گذارد" مردم را به صدقه دادن و انفاق در راه خدا تشویق، و بر این نکته که انسان برای غیر دنیا آفریده شده تاکید نمود.

مراسم معنوی عزاداری و آئین تشییع جنازه نمادين آن حضرت که از محل هیئت محترم فاطمی آغاز شده بود در صحن و سرای آستان مبارک با شکوه خاصی توسط انجمن محترم سادات و هيآت مذهبي شهرستان ادامه یافت.