زمان : 07 Ordibehesht 1391 - 04:29
شناسه : 49994
بازدید : 2607
سجده بر خاك ياري‌گر(1 نظر) در سالگردواقعه طبس سجده بر خاك ياري‌گر(1 نظر) منصور مظفری

یزدفردا "منصور مظفری :همانطوري كه پيش از پيدايش اسلا‌م ، حدود 1400سال قبل  ابرهه - پادشاه مسيحي يمن - سپاهي را براي ويران ساختن كعبه به دليل خشمگيني از مردمي كه به اطاعت از خداوند يكتا گرداگرد كعبه طواف مي‌نمودند، فرستاد و خداوند با مامور نمودن پرندگان معروف به «ابابيل» و ريختن سنگ ريزه بر سر سپاه ابرهه نقشه شوم او را خنثي و ابرهه را خوار و ذليل و رسوا ساخت، رويداد تاريخي ديگري بدون اينكه درس عبرتي براي دشمنان مكتب يكتاپرستي باشد از سوي امريكا در 25 آوريل 1980 (5 ارديبهشت 1359) در ايران و در صحراي طبس  اتفاق افتاد. امريكا كه با پيروزي انقلا‌ب اسلا‌مي ضربه سختي را متحمل شده بود به بهانه آزاد نمودن گروگان هاي لا‌نه جاسوسي به فرمان رئيس جمهور وقت امريكا - كارتر- فرمان حمله و يورش به ايران صادر شد. امريكا براي اين كار خود حدود 90 نفر از زبدهترين نيروهاي خود را با مجهزترين سلا‌ح‌هاي روز با هواپيماهاي غول پيكر و پيشرفته جنگي آن زمان(130-C) و همچنين‌ هلي‌كوپترهاي جنگي مجهز، به صحراي طبس فرستاد و با اتكاء به دشمنان داخلي انقلا‌ب به عنوان ستون پنجم سعي داشت با نام عمليات «پنجه عقاب» كار را يكسره كند و به اصطلا‌ح گروگان ها را آزاد نمايد. ولي همانطور كه پرندگان ماموريت داشتند با دانه هاي شن سپاه ابرهه را از پاي در آورند، در اين صحراي بي آب و علف توفان ماموريت يافت تا با دانه هاي شن سپاه امريكا را از پاي در آورد، غافل از اينكه اراده خداوند بالا‌تر از هر اراده ديگري است و آنجا بود كه كارتر بنا به گفته زبيگينيو برژينسكي- مشاور سياست خارجي و امنيت ملي امريكا در آن زمان - از اين شكست برخود مي پيچيده است. به همت مسئولا‌ن استان يزد و حمايت نماينده ولي فقيه و امام جمعه فقيد يزد مرحوم حجت الاسلا‌م والمسلمين حاج شيخ محمد علي صدوقيو مسئولا‌ن شهرستان طبس در محل سقوط هلي‌كوپترهاي امريكايي مسجد شكر احداث و باقي‌مانده تجهيزات امريكائيان براي عبرت دشمنان و ستون پنجم دشمن و دلگرمي عاشقان وطن به نمايش عمومي گذاشته شد.

آيا پيروزي انقلا‌ب اسلا‌مي و شكست در صحراي طبس و پيروزي در جنگ تحميلي  در سال 58 كه توسط صدام حسين و با حمايت ابر قدرتها صورت گرفت نمي‌توانست درس عبرتي براي امريكا باشد؟ جنگ تحميلي و دفاع جانانه 8  سال جوانان ايراني به آنان  نياموخت كه ايراني با دستان خالي و با تحريم ها پيشرفت مضاعف حاصل مي‌كند؟

 بر اساس تحليل سياستمداران بين المللي ايران به يك قدرت برتر و تاثير گذار در منطقه تبديل شده است و دشمن بايد بداند كه ايراني حاضر نيست در برابر اصول و ارزشها و منافع و تماميت ارضي خود كوتاه بيايد. لذا اين تست‌زني‌ها و گمانه‌زني‌ها و بعضاً شيطنت‌هاي ديپلماسي كه هر از چندي از سوي برخي كشورها مثل يك غده چركين سرباز مي‌كند، براي ما تازگي ندارد؛ هر چند ملا‌ل انگيز و كدورت انگيز است و ما از كدورت‌ها نيز دلتنگيم.

لذا در سالگرد اين اتفاق خاص سجده بر خاك مي‌زنيم و سلا‌مي به آب  مي‌دهيم كه ياري‌گر ما و جان پناه ما در مقابل آن پرندگان آهنين مغرور شدند.