زمان : 06 Ordibehesht 1391 - 11:43
شناسه : 49940
بازدید : 2624
محاکمه چهار بازيکن سابق تيم ملي فوتبال چين خبری قابل توجه محاکمه چهار بازيکن سابق تيم ملي فوتبال چين چهار فوتباليست سابق تيم ملي چين امروز چهارشنبه به اتهام تباني در يک بازي در ليگ برتر اين کشور در دادگاه حاضر شدند.

خبرگزاري شين هوا گزارش داد امروز همچنين نان يونگ رئيس سابق اتحاديه فوتبال چين نيز به اتهام دريافت رشوه محاکمه شد.

محاکمه نان يونگ يک روز پس از آن صورت گرفت که دادگاه محاکمه شي يالونگ رئيس پيشين اتحاديه فوتبال چين را به اتهامي مشابه آغاز کرد.

اين محاکمات در تلاش براي ريشه کني فساد در ورزش چين که دهها تن از مقامات اتحاديه فوتبال چين و ليگ برتر اين کشور در آن درگير بوده اند انجام مي شود. اين رسوايي از دو سال پيش فاش شد.

بر اساس گزارش شين هوا، بازيکناني که در شهر شن يانگ در شمال شرقي چين به پاي ميز محاکمه کشانده شدند شامل ژي هونگ و جيانگ جين دو بازيکن کليدي تيم ملي چين بودند که در صعود اين تيم به جام جهاني دو هزار و دو نقشي اساسي داشتند.

اين دو به همراه شن سي و لي مينگ هم تيمي هاي سابقشان در تيم ملي چين به دريافت رشوه براي تباني در يک بازي در ليگ برتر چين در سال دو هزار و سه متهم هستند، بازي که در آن تيم شانگهاي گوجي دو بر يک به تيانجين تدا باخت.

اين خبرگزاري به نقل از منابع ناشناس اعلام کرد اين چهار بازيکن در مجموع يک ميليون و دويست و هفتاد هزار دلار براي انجام اين تباني دريافت کرده بودند.

لي دونگ شن رئيس سابق کميته داوران اتحاديه فوتبال چين نيز امروز در شهر داندونگ محاکمه شد. او با اتهاماتي از قبيل دريافت رشوه و اختلاس رو به روست.