زمان : 05 Ordibehesht 1391 - 18:39
شناسه : 49920
بازدید : 5773
شهید محمد منتظر قائم پاسدار خطه « ابرهه سوز » زمان شهید محمد منتظر قائم پاسدار خطه « ابرهه سوز » زمان صدرالدین دهقان

شهید محمد منتظر قائم چهره راستین انسان وارسته ای بود که از همان اوان زندگی با روحیه حقیقت جوئی و آزادیخواهی خود پا در عرصه جهاد و شهادت نهاد . هنوز ۱۵ سال بیشتر نداشت که به صفوف مبارزان حماسه ساز ۱۵ خرداد پیوست و با تکثیر و پخش اعلامیه های امام و افشای جنایات رژیم در پیشبرد نهضت خونین پانزدهم خرداد تلاش نمود . از سال ۱۳۴۶ در پی آشنایی با مرحوم فتاحی سرپرست انجمن دینی یزد , کلاسهای انجمن را به جلسات بررسی مسائل سیاسی و مطالعه کتاب ولایت فقیه امام تبدیل نمود و بعد سیاسی را احیا و به ایجاد شور و شعور انقلابی در افکار جوانان پرداخت .
محمد در دوران سربازی نیز در مخالفت با رژیم ستم شاهی مبارزه بی امان خود را ادامه داد بطوریکه یکبار با لباس سربازی در میان بازار , عکس شاه را پاره و آتش می زند . در سال ۱۳۵۰ با تشکیل گروهی مخفی مبارزه را در قالب تشکلی منسجم هدایت و انجام میداد. نخستین اعلامیه این گروه در ۶ بهمن ۵۱ در یزد به شکل گسترده و مخفیانه توزیع شد که انعکاسی وسیع یافت .
شهید محمد بیش از ۱۵ ماه در سیاهچالهای اوین بدون کوچکترین اعترافی , سخت ترین شکنجه ها را تحمل کرد. پس از پیروزی انقلاب با تشکیل سپاه پاسداران به عنوان مسئول بنیانگذاری و تشکیل سپاه یزد انتخاب گردید. حضور فعال و برجسته وی در جریانات کردستان وی را چندین مرتبه تا آستانه شهادت قرار داد. شهید محمد فرماندهی متواضع , آموزگاری وارسته , عارفی دریادل بود که بدور از هرگونه خودنمائی با کوله باری از اخلاص و صمیمیت خاطرات همیشه سبزی را به یادگار گذاشت . شهید محمد در روز پنجم اردیبهشت ماه در جریان تجاوز نظامی آمریکا به کویر طبس در سفری سرخ اوج , آفرین شهر عشق گشت .