زمان : 03 Ordibehesht 1391 - 10:09
شناسه : 49747
بازدید : 3779
مدیرکل ارشاد یزد:خانه دیجیتال بزرگ‌ترین موسسه قرآنی کشوردرابرکوه راه‌اندازی می‌شود مدیرکل ارشاد یزد:خانه دیجیتال بزرگ‌ترین موسسه قرآنی کشوردرابرکوه راه‌اندازی می‌شود مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزدگفت: خانه دیجیتال بزرگ‌ترین موسسه قرآنی کشوردرابرکوه راه‌اندازی می‌شود.

بهرام عبدالحسینی با حضور در بزرگ‌ترین مجتمع قرآنی کشور در ابرکوه با بیان اینکه این موسسه مایه مباهات استان یزد است، اظهار داشت: با وجود اعتقادی که به کمک به موسسات قرآنی داریم، بودجه‌های ناچیز فرهنگی مشکل ساز است و مقداری از همین بودجه نیز با وجود کاسب‌های فرهنگی حیف و میل می‌شود که باید برای تصصیح تخصیص بودجه به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی اقدام کرد.

وی افزود: با اختصاص بودجه فرهنگی 950 میلیون تومانی به اداره کل ارشاد اسلامی استان یزد، حدود یک میلیارد و نیم تومان تقاضای کمک داریم.

عبدالحسینی افزود: تاکنون در سطح کشور چنین موسسه‌ای را ندیده‌ام که به این زیبایی مردم را به فراگیری قرآن تشویق کند و ساختمان زیبا و تجهیزاتی در خور کارهای قرآنی شاخصه اصلی این بنیاد در کشور است و نگاه شما به ترویج قرآن در مکانی مناسب و در شأن قرآن آموزان باید سرلوحه فعالیت‌های قرآنی در کشور باشد.

وی با گرامیداشت یاد مرحوم وزیری و فعالیت‌های وی در احیای مسجد جامع یزد بیان کرد: نقش فعالان بنیاد امیرالمومنین (ع) ابرکوه نیز نقشی ماندگار است و میزان فعالیت دست‌اندرکاران آن برابر با فعالیت چندین مدیرکل است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های این بنیاد برای همیشه در تاریخ ابرکوه به ثبت رسیده است، افزود: امیدوارم که این موسسه قرآنی بتواند شعبه‌های متعددی در سطح استان یزد و کشور دایر کند.

عبدالحسینی با اشاره به وظیفه خطیری که بر عهده مدیران کل گذاشته شده، افزود: برخی اوقات فکر می‌کنیم که انجام وظیفه می‌کنیم در حالی که عاقبت خود را نیز در قبال عدم عمل صحیح به وظایف زیر سئوال می‌بریم.

وی افزود: اصل را در کار خود، رضایت باری‌تعالی قرار دهید و مطمئن باشید که با حاکم کردن تفکر قرآنی در جامعه، خود و جامعه را بیمه کرده‌اید.

عبدالحسینی با اشاره به اینکه محیط مناسب، فرهنگی و معماری اسلامی این بنا می‌تواند استان یزد را در اجرای برخی از برنامه‌ها یاری دهد، عنوان کرد: آمادگی خود را برای برگزاری دوسالانه صنایع دستی و مضامین قرآنی در این مکان که دوره اول آن در مرکز استان برگزار شده است، اعلام می‌کنیم و مطمئن هستیم که با وجود نفایسی که در این جشنواره به نمایش در می‌آید همچنین محیط مساعد این بنیاد، استقبال خوبی از آن به عمل می‌آید.

 وی در پاسخ به درخواست مسئول این موسسه قرآنی در مورد نیاز به وجود خانه دیجیتال برای استفاده مراجعه کنندگان، با این پیشنهاد موافقت کرد و قول راه‌اندازی این مرکز را در آینده نزدیک داد.

عبدالحسینی همچنین در پاسخ به نیاز این بنیاد به کتاب و نرم افزارهای فرهنگی برای راه‌اندازی پژوهشکده قرآنی، با تأمین کتاب مورد نیاز توسط اداره کل ارشاد اسلامی استان یزد موافقت کرد.