زمان : 03 Ordibehesht 1391 - 00:06
شناسه : 49718
بازدید : 5700
مرتضوی کرسی ریاست را انتخاب می کند یا .... را  ؟؟ دوراهی دیگر پیش پای دولت و مجلس مرتضوی کرسی ریاست را انتخاب می کند یا .... را ؟؟

یزدفرا - تحلیلی -محمد صادق احمد نیا : در روزهای گذشته در خبر ها آمده بود به دلیل انصاب "سعید مرتضوی" دادستان پیشین تهران که اصالتا یزدیست به مدیرعاملی صندوق تامین اجتماعی کشور توسط وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، نمایندگان ملت در بهارستان قصد دارند وزیر را به مجلس آورده و رای اعتماد خود را از وی پس بگیرند .

مرتضوی دادستان اسبق تهران که بدیل فجایع کهریزک از سمت خود برکنار شده و در ادوار مختلف مجلس ، با این نهاد مردمی در کش مکش بر سر پرونده هایی چون فروش سوالات کنکور و وقایع کهریزک بوده است اما این بار قبل از استیضاح وزیر منصوب کننده اش دست به دامان ریش سفیدان مجلس همچون غلامعلی حداد عادل می شود .

حداد عادل تنها ساعاتی پیش از استیضاح طی نامه ای از نمایندگان مجلس می خواهد به دلیل آنچه که وی قول شرف مرتضوی برای استعفا از سمت خود خوانده است از استیضاح صرف نظر کنند

اما با صرف نظر مجلس از استیضاح این روزها شاهد آن هستیم که مرتضوی براساس آنچه که منابع آگاه "فشار جریان انحرافی " و دفتر رئیس جمهور می خوانند همچنان به کار خود ادامه می دهد .

حال اما صرف نظر از اتهامات مرتضوی و اینکه آیا وی توانایی اداره چنین سازمانی را دارد یا خیر این سوال مطرح است که چنین رفتارهای غیر اخلاقی از سوی دولت چه آسیب هایی را در اجتماع و اخلاق اجتماعی به جای می گذرد ؟

آیا این حرکات باعث رواج دروغ و ریختن قبح پیمان شکنی نخواهد شد ؟

و آیا در ادامه عمر دولت دهم ، مجلسی ها دیگر می توانند به قول های "شرف" دولتی ها اعتماد کنند؟