زمان : 02 Ordibehesht 1391 - 21:01
شناسه : 49701
بازدید : 4976
بازدیدمدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد از بنیاد قرآن و عترت امیرالمومنین (ع) ابرکوه +عکس بازدیدمدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد از بنیاد قرآن و عترت امیرالمومنین (ع) ابرکوه +عکس

ابرکوه- رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد وجود بزرگترین مجتمع قرآنی کشور در ابرکوه را مایه مباهات استان یزد دانست.
بهرام عبدالحسینی در دیدار از بنیاد قرآن و عترت امیرالمومنین (ع) ابرکوه با قدر دانی از تلاش های انجام شده وجود این بنیاد را از افتخارات استان یزد ذکر کرد و بر لزوم استفاده استانی از این محل تأکید کرد.
وی در پاسخ به نیازهای مالی موسسات قرآنی به کمک های بیشتر گفت:علیرغم اعتقادی که به کمک به موسسات قرآنی داریم بودجه های ناچیز فرهنگی  مشکل ساز است و مقداری از همین بودجه نیز با وجود کسانی که در عرصه فرهنگ به کاسبی مشغول هستند حیف و میل می شود.
وی افزود: چگونه می توان با اختصاص بودجه فرهنگی 950 میلیون تومانی پاسخگوی نیاز یک میلیارد و نیم تومانی  متقاضیان بود؟

عبدالحسینی که برای نخستین بار از این بنیاد بازدید می کرد اظهار داشت:تاکنون در سطح کشور چنین موسسه ای را ندیده ام که با ساختمان زیبا و تجهیزاتی در خور مردم را به قرآن آموزی تشویق کند.
وی افزود:کار اصلی در دیندار کردن مردم بر عهده این موسسات و مساجد است و باید  در این عرصه برای رسانه ها نقش مکمل را قائل شد اما متأسفانه نقش این گونه موسسات در این امر بزرگ کمتر دیده شده است.
عبدالحسینی همچنین اظهار امیدواری کرد که بزرگترین مجتمع قرآنی کشور بتواند برای ترویج فرهنگ قرآنی شعباتی را در سطح استان و کشور دائر کند.
وی افزود:با توجه به محیط مناسب این مکان آماده همکاری برای برگزاری برخی از نمایشگاه های استانی و از جمله دومین دوسالانه صنایع دستی و مضامین قرآنی در این محل هستیم.
مدیر کل ارشاد اسلامی در این دیدار با درخواست مسئول این بنیاد برای راه اندازی خانه دیجیتال و همچنین تأمین کتاب برای راه اندازی پژوهشکده قرآنی موافقت کرد.
بنیاد قرآن و عترت امیرالمومنین ابرکوه که از 18 سال پیش کار خود را اغاز کرده است اکنون به عنوان بزرگترین موسسه قرآنی کشور شناخته می شود.
از مهمترین افتخارات این بنیاد می توان به کسب 6 بار عنوان موسسه نمونه قرآنی کشور و هم چنین کسب 76 مقام برتر کشوری  اشاره کرد.