محمد علی عبدالهی (بافق فردا):این مسیر که از حدفاصل بزرگراه یزد – مهریز آغاز شده و تا شهر بافق ادامه دارد توسط اداره کل راه و نوسازی استان یزد اجرا شده است .
قطعه اول این بزرگراه با اعتباری افزون بر 81 میلیارد به طول 26 کیلومتر توسط شرکت جهاد نصر اجرایی شده است .
قطعه دوم این بزرگراه با اعتبار اولیه 118میلیارد ریال به طول 41 کیلومتر توسط شرکت صنعتی پارس گرما در حال ساخت است .
حجم خاکبرداری در مجموع این دوقطعه 1170 متر مکعب و حجم خاکریزی آن 953هزار متر مکعب می باشد .
حجم بتون ریزی آن 31400 متر و اسفالت آن 8532 هزار متر مربع می باشد.
احداث بزرگراه به طول 9 کیلومتر و باند جدید در کنار محور موجود به طول کلی 27 کیلومتر است .
احداث تقاطع غیر همسطح بزرگراه یزد –بافق و بزرگراه مهریز شامل دودستگاه پل با دهانه 20 متر می باشد .
احداث تقاطع همسطح در روستای فهرج یک دستگاه پل با دهانه 8متر و احداث 46دستگاه پل (آبرو)با دهانه کمتر از 8متر می باشد.
مسیر مورد نظر از محل تقاطع با بزرگراه یزد مهریز با احداث دو باند جدید شروع شده و پس از عبور از جنوب روستاهای محمد آباد و ملاباشی یزد به مسیر فعلی یزد بافق اتصال می بابد.
کلنگ قطعه سوم این بزرگراه نیز صبح امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی به زمین خورد
علی نیکزاد در حاشیه مراسم کلنگ زنی قطعه سوم بزرگراه یزد بافق که با حضور استاندار ، مدیر کل راه و نوسازی استان ، امام جمعه ، فرماندار، شهردار، شورای شهر بافق و جمعی از مسئولین شهرستان و استانی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت : با واگذاری قطعه سوم بزرگراه یزد بافق با قیمت مقطوع به پیمانکار ، این قطعه در دهه فجر سال جاری به بهره برداری برسد.
وی افزود : اعتبار این قطعه به طول 26 کیلومتر از محل اعتبارات ملی و استانی تامین شده است که با پیگیری مسئولین مربوطه هزینه خواهد شد.
وی اظهار امیدواری کرد : عملیات احداث قطعه آخر این بزرگراه نیز در نیمه دوم سال 91 آغاز شود .
بزرگراه یزد ـ بافق در مجموع 110 کیلومتر طول دارد که برای تکمیل و آمادهسازی این بزرگراه، در مجموع هزینهای بالغ بر 300 میلیارد ریال پیشبینی، تخصیص و تامین اعتبار شده است.
احداث این بزرگراه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری و سفر اول هیئت محترم دولت به استان یزد است که تکمیل آن گامی بلند در راستای پیشرفت و توسعه در دولت عدالت محور به شمار می آید.