زمان : 29 Farvardin 1391 - 21:29
شناسه : 49526
بازدید : 4894
شهرک آزادگان ابرکوه را دریابید/گزارش تصویری /مردم حتی از داشتن مسجد نیز محروم هستند+ شهرک آزادگان ابرکوه را دریابید/گزارش تصویری عدم آسفالت برخی از خیابان ها و کوچه های پرتردد،انباشت انبوه نخاله های ساختمانی،جولان شبانه روزی سگ های ولگرد و...... برخی از مشکلات مردم در شهرک آزادگان ابرکوه است

 ابرکوه- رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا: مردم ساکن در شهرک آزادگان ابرکوه از مشکلات بسیاری رنج می برند که عمده ترین آن نداشتن مسجد است و این در حالی است که مسئولان نیز از این مشکلات آگاه هستند.
داشتن امکانات برای زندگی و فراهم شدن زمینه های مختلف فعالیت های اجتماعی حق مسلم هر شهروند است.
اما در شهرک آزادگان ابرکوه که حدود 20 سال از شروع ساختمان سازی در آن می گذرد، صدها خانواری که در این منطقه زندگی می کنند و هر روز نیز بر تعداد آن ها افزوده می شود از هیچ امکاناتی بهره مند نیستند.
شهرک آزادگان مسجد ندارد
نمونه بارز این کمبود نداشتن حتی یک مسجد است که متأسفانه با وجود تلاش اهالی و به واسطه این که مردم این شهرک اغلب کارمند و یا از افراد ضعیف جامعه هستند و توانائی ساخت مسجد را ندارند این خواسته آنان علیرغم تلاش و پیگیری و اختصاص زمینی به این منظور تحقق پیدا نکرده است.


خدماتی که ارائه نمی شود
نکته دیگر عدم توجه کافی مسئولان شهری به خدماتی است که باید مانند دیگر شهروندان به این منطقه ارائه شود که متأسفانه در بسیاری از موارد از چشم آنان دور افتاده است.
عدم آسفالت و آلودگی های ناشی از آن در خیابان ساحلی، مردم این شهرک را به ستوه آورده است و این در حالی است که بسیاری از تردد های مردم از این خیابان صورت می گیرد،ضمن اینکه خیابان صدرا نیز که مسیر بسیاری از خانه های سازمانی و از جمله خانه های بهزیستی و تعاونی مسکن فرهنگیان است مدت ها است که خاکی باقی مانده است.
پیاده روهای خانه های سازمانی شهرداری و همچنین خوابگاه دانشجوئی نیز خاکی است و با وجود قرار داشتن در مسیر اصلی شهرک سال ها است که به حال خود رها شده است.


شهرک آزادگان به محل تخلیه نخاله های ساختمانی تبدیل شده است
این شهرک اکنون به محل تخلیه نخاله های ساختمانی تبدیل شده است و درخواست های مکرر اهالی برای جلوگیری از این مسئله تاکنون نتیجه ای نداشته است و حتی یک تابلو نیز برای اعلام ممنوعیت تخلیه نخاله در این شهرک نصب نشده است


سگ هائی که شبانه روز جولان می دهند
یکی دیگر از مشکلات حضور شبانه روزی سگ های ولگرد در سطح این شهرک است که علاوه بر ترس و وحشت مردم و به ویژه کودکان، باعث ایجاد آلودگی های مختلف می شودکه از جمله آن ها می توان به پاره کردن کیسه های زباله اشاره کرد که چهره نازیبائی به کوچه ها داده است.


جوانان هیچ امکان ورزشی ندارند
نداشتن محیطی برای ورزش و پایگاه مقاومت که می تواند محل تجمع ،آموزش و حتی انجام برخی از ورزش ها باشد از خواسته های جوانان در این شهرک محروم است.
یکی دیگر از مشکلات، آب گرفتگی بلوار اصلی ورودی به شهرک(بلوار شهید نواب صفوی) است که با کوچکترین بارش باران تردد را با مشکل مواجه می کند و تقریبأ همیشه در چنین مواقعی شاهد حضور نیروهای آتش نشانی برای تخلیه آب و باز کردن راه هستیم.


شهرک آزادگان ابرکوه با جمعیت رو به افزایش خود که بزودی نزدیک به 100 خانوار دیگر از جمع فرهنگیان را در ساختمان های در حال اتمام تعاونی در خود جای می دهد اکنون تنها دارای یک سوپر مارکت و یک نانوائی است .
کوچه ها و خیابان هائی که نام ندارند
برخی از کوچه ها و خیابان های شهرک آزادگان فاقد تابلو نامگذاری است و همین مسئله باعث شده است که مردم به طور مثال برای دادن آدرس به آژانس های مسافرتی با مشکل مواجه شوند
مسئولان از مشکلات آگاه هستند
نکته جالب در مورد این شهرک آن است که کسی از مسئولان نمی تواند ادعا کند که به این مشکلات آگاه نیست.
شاهد این ادعا وجود خانه های سازمانی تعدادی از ادارات و از جمله فرمانداری و شهرداری در این شهرک است .
به این مسائل سکونت تعدادی از مسئولان در این شهرک را نیز اضافه کنید.
ضمن اینکه بسیاری از کارمندان ابرکوه نیز در این قسمت شهر ساکن هستند که طبیعتأ مسئولان خود را از این مشکلات آگاه کرده اند .
شهرک آزادگان ابرکوه با فاصله اندکی از میدان ولی عصر در ورودی ابرکوه از سمت شیراز قرار دارد.