زمان : 28 Farvardin 1391 - 01:23
شناسه : 49412
بازدید : 2318
مدیریت ضعیف شهری، تهران را در باران جا گذاشت بحران آبگرفتگی و باران در پایتخت مدیریت ضعیف شهری، تهران را در باران جا گذاشت باز هم همچون همیشه مدیریت شهری نتوانست بحران آبگرفتگی و باران را سامانی دهد و امروز یكشنبه نیز تهران با مدیریت ضعیف شهرداری جا ماند.

امروز یك بار دیگر با وجود بارش باران لطیف بهاری، داستان همیشگی آبگرفتگی تكرار شد و البته غم انگیزتر از آن شاهد داستان جدید جاری شدن سیلاب هایی در سطح معابر شهر بودیم كه قصد داشت خانه ها را از جا درآورد و سقف را بر سر تهرانی ها خراب كند.

باز هم مدیریت شهری در یكی دیگر از بحرانی ترین شرایط جوی پایتخت نتوانست به داد شهر برسد و تهران بار دیگر در آب و سیلاب شنا كرد.

ترافیك ناشی از آبگرفتگی و باران و تگرگ، انسداد معبر و سیلاب از دقایق اولیه صبح روز یكشنبه همه پایتخت نشینان را با خود درگیر كرد.

البته فقط همین ها نبود، امروز پایتخت نشینان شاهد داستان های جالب دیگری هم بودند؛ داستانی كه بخاطر ضعف مدیریت برخی مسئولان شهری، آبگرفتگی به درون مترو نفوذ و جان مسافران را هم تهدید كرد.

'علی محمد قلی ها ' مدیر عامل شركت بهره برداری متروی تهران نیز با تایید این موضوع و توجیه ضعف های مدیران شهری، در توضیح این اتفاق به خبرنگار ایرنا گفت: در پی بارندگی شدید بی سابقه امروز با سرریز شدن سیلاب رودخانه مجاور خط پنج مترو در ایستگاه ارم سبز (ایستگاه مشترك تقاطع خطوط 4 و 5) این خط مترو را آب در بر گرفته است و كار مترو مختل شده است.

وی گفت: در خط چهار مترو تهران جابجایی مسافران اكنون فقط در خط چهار مترو از ایستگاه شهید كلاهدوز تا انقلاب اسلامی انجام می شود.

قلی ها اضافه كرد: آب باران از ایستگاه ارم به داخل تونل خط چهار نفوذ كرده است.

قلی ها گفت: انجام نشدن سفر شهری در برخی ایستگاههای خط چهار مترو بدلیل احتمال پیشروی به ایستگاههای دیگر در نزدیكی این ایستگاه و ایمنی بیشتر مسافران بوده است.

مشكلات امروز پایتخت نشینان همزمان با شدن گرفتن بارش باران فقط به مترو و ترافیك و آبگرفتگی ختم نمی شود بلكه امروز باز هم پایتخت نشینان درگیر كمبود تاكسی در باران بودند كه هر كدام مستاصل و خیس، حاضر بودند به خواسته غیرمنطقی رانندگان تاكسی دربستی تن دهند.

در روز جاری همچنین اتوبوس هم مانند همیشه در روزهای بارانی اصلا به خطوط اعزام نمی شد و شاید هم اتوبوس های جدید خریداری شده شهرداری كشش حركت در باران را نداشتند!

امروز تهرانی ها با پای پیاده در آب و سیلاب قدم زدند و به حال وضعیت شهر و شهروندانش در دل گریستند.

امروز حجم باران آنقدر زیاد بود كه عابران پیاده بارها و بارها با پرتاب آب از سوی خودروها تنی به آب زدند و ناچارا از لطافت هوای بهاری لذت بردند.!

امروز تهرانی ها با مدیریت ضعیف شهری برای نخستین بار خطر وقوع سیلاب را تجربه كردند. به طوری كه شمال شهر نشینان با مشاهده وضعیت نگران كننده آبگرفتگی ها دغدغه های خاص خود را داشتند و با تماس با خبرنگار ایرنا بارها نگرانی خود را از جاری شدن سیلابهای بزرگ همچون دهه 70 اعلام كردند.

این درحالی است كه عبدالهی معاون جدید خدمات شهری تهران در توضیح وضعیت سیلاب ها و آبگرفتگی ها به ایرنا گفت كه با شدت گرفتن باران و آبگرفتگی ها هر چند وضعیت باران بهاری امری طبیعی است اما شهر با مشكل روبرو شده است و او با كنترل شهر از طریق دوربین در تلاش برای رفع آن است.

وی از مردم خواست در منازل خود بمانند و گفت كه نیروهای خدمات شهری در سطح شهر در تلاش برای رفع آبگرفتگی هستند اما ظرفیت نهرها پر شده است !!

او احتمال جاری شدن سیلاب برای تهرانی نشینان را رد كرد.

'حسن عراقی 'مدیركل پیش هواشناسی استان تهران عصر امروز به ایرنا گفت: سامانه بارشی در استان تهران تا اواخر هفته ادامه خواهد یافت.

به نظر می رسد مدیریت شهری باید تدابیر لازم برای پیشگیری از بحران آبگرفتی و سیلاب را تا پایان هفته اتخاذ كند.

شاید باید به مسئولان شهری گفت كه باران و تگرگ و آبگرفتگی بهار و پاییز و زمستان ندارد، بحران همیشه در كمین است...