زمان : 27 Farvardin 1391 - 17:22
شناسه : 49379
بازدید : 2383
هنگام کار با کامپیوتر 15 تا 20 بار پلک زدن در دقیقه فراموش نشود! هنگام کار با کامپیوتر 15 تا 20 بار پلک زدن در دقیقه فراموش نشود! یک جراح و متخصص چشم گفت: برای پیشگیری از خشکی چشم باید هنگام کار با کامپیوتر درهر دقیقه حدود 20 تا 15 بار پلک بزنيد و یا با انگشتان به پلک‌ها ماساژ داد.

 یک جراح و متخصص چشم گفت: برای پیشگیری از خشکی چشم باید هنگام کار با کامپیوتر درهر دقیقه حدود 20 تا 15 بار پلک بزنيد و یا با انگشتان به پلک‌ها ماساژ داد.

 

دکترسید محمد حسین محمودی در گفت وگو با خبرنگار «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: با توجه به اين كه در کار با رایانه افراد به آن خیره مي‌شوند و پلک نمی‌زنند منجر به خشکی چشم و عوارض بعدی برای چشم‌ها می‌شود.

 

این متخصص چشم با اشاره به اینکه از بین رفتن سریع لایه اشکی باعث خشکی چشم در افراد می‌شود، اظهار کرد: با افزایش سن، غلظت پروتئین اشک و میزان آن کاهش می‌یابد و گاهاً باعث خشکی چشم می‌شود.

 

محمودی در خصوص برطرف شدن خشکی چشم نیز گفت: خشکی چشم برحسب علت آن به درمان پاسخ می‌دهد.

 

وی اظهار کرد: درمان خشکی چشم بر اساس علت بوجود آورنده آن با اقدامات دارویی و بعضاً با عمل جراحی به صورت نگهدارنده انجام می‌شود.

 

این جراح و متخصص چشم در پایان خاطرنشان کرد: عوامل مختلفی در خشکی چشم دخیل هستند که از جمله آنها می‌توان به برخی از بیماری‌های روماتیسمی، سرطان‌ها، عفونت‌ها، آسیب به غده اشکی، سوختگی‌های شیمیایی و تعدادی از داروها اشاره کرد.