زمان : 24 Farvardin 1391 - 21:30
شناسه : 49274
بازدید : 8495
طوفان خسارات بسیاری درابرکوه بر جا گذاشت/آسیب به 30 قنات طوفان خسارات بسیاری درابرکوه بر جا گذاشت/آسیب به 30 قنات

 ابرکوه- رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:دبیر ستاد حوادث غیر مترقبه ابرکوه گفت:طوفان های اواخر سال گذشته خسارات بسیاری در بخش های مختلف شهرستان ابرکوه برجا گذاشت.
 جواد شمس میزان خسارات وارده ناشی از طوفان های شن در این شهرستان را اعلام کرد.
وی اظهار داشت:در طوفان های اواخر اسفند ماه گذشته حدود 30 رشته قنات در این شهرستان دچار خسارت شدند ودر این میان دو رشته قنات به طور کلی مسدود شده است و نیاز به مرمت دارد.
شمس در مورد میزان خسارات وارده به این قنوات نیز اظهار داشت:طی برآوردهای انجام شده توسط این ستاد خسارت وارده  بیش از 300 میلیون تومان است.
وی یادآور شد:خسارت طوفان تنها به قنوات خلاصه نشده است و بسیاری از بخش ها و به خصوص بخش کشاورزی از این طوفان ها آسیب دیده اند.
شمس افزود:در جریان طوفان های اخیر زنبورداران شهرستان نیز متحمل خسارت شده اند.
وی خاطر نشان کرد:4 هزار و 800 کلنی زنبور دچار خسارت شده اند که در این میان 1300 کلنی کاملأ از بین رفته است و زنبور داران بالغ بر 130 میلیون تومان متحمل خسارت شده اند.
به گفته شمس طوفان ها علاوه بر موارد ذکر شده خسارات دیگری نیز به بخش های مختلف شهرستان وارد کرده است.
وی افزود:خرابی 4 واحد گلخانه با برآورد خسارت 150 میلیون تومانی و خرابی در برخی از دامداری ها از دیگر خساراتی است که این شهرستان بواسطه طوفان متحمل شده است.
شمس خاطر نشان کرد:در طوفان های شن همچنین مشکلات ترددی بسیاری در مسیرهای ترددی شهرستان و به خصوص محور یزد ابرکوه ایجاد شد که از جمله این مشکلات می توان کاهش دید و بسته شدن جاده و همچنین تصادفات جاده ای اشاره کرد.
وی افزود:در طول مدت طوفان شاهد 6 فقره تصادف در این محور بودیم که خوشبختانه  این تصادفات تلفات جانی نداشت.
طوفان های شن همه ساله خسارات بسیاری را به بخش های مختلف و بیشتر در بخش کشاورزی این شهرستان بر جای می گذارد و امسال میزان و سرعت این طوفان ها بیش از سالیان گذشته بود.