زمان : 21 Farvardin 1391 - 22:08
شناسه : 49114
بازدید : 4788
كشف 370 كيلوگرم مواد غذايي غيرقابل مصرف(1 نظر) در طبس كشف 370 كيلوگرم مواد غذايي غيرقابل مصرف(1 نظر)


در بازديدهاي بهداشت محيط طبس از مراكز تهيه و توزيع موادغذايي در ايام نوروز370 كيلوگرم مواد غذايي غيرقابل مصرف کشف شد.
طبس – حمید رضا حجازی:كارشناس مسئول واحد بهداشت محيط شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس در گفتگو با خبرنگار یزد فردا گفت: واحد بهداشت محيط  این مركز از اول اسفند ماه سال 1390  تا 15 فروردين 1391 طرح بسیج سلامت نوروزی، نظارت بر مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی را در سطح شهرستان اجرا نمود.
سید حمید سجادی افزود: بسیج سلامت نوروزی به منظور حفظ سلامت شهروندان و مسافران نوروزی و با هدف حفظ و ارتقای ایمنی مواد غذایی در سطح عرضه با تشدید نظارت بر مراکز حساس و با اولویت ایمنی مواد غذایی از طبخ تا عرضه در این مدت در سطح شهرستان طبس اجرا شد.
وی ادامه داد: طبق اين برنامه بازرسان بهداشت محیط در قالب اكيپ هاي بازرسي ضمن بازدید از مراکز تهیه، طبخ و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی به ویژه اماکن بین راهی، ترمینال ها، رستوران ها، مناطق شهری و روستایی در اجرای این طرح شرکت کردند.
این کارشناس مسئول خاطر نشان ساخت: در طول اجراي طرح مذكور با انجام 809 فقره بازديد از مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي، اماكن عمومي و اماكن مسير راهي تعداد 28 متخلف به مراجع قضايي معرفي شده اند و همچنين در اين مدت بیش از 371  كيلوگرم مواد غذايي غيرقابل مصرف كشف و معدوم شد.
وی كنترل آب آشاميدني شهرها و روستاها را از ديگر فعاليتهاي بسيج سلامت نوروزي  دانست كه در اين راستا 210 مورد كلرسنجي انجام شده و علاوه بر آن با 63 مورد نمونه برداري و آزمايش باكتريولوژيك آب، سلامت آب تحت كنترل بوده است.
سجادی گفت : تشكيل دو جلسه هماهنگي توجيهي درون‌بخشي و برون‌بخشي با حضور نمايندگان نهادهاي اجرايي مسئول در ابتداي اجراي طرح از ديگر فعاليتهاي بهداشت محيط شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس بوده است که در خلال 928 ساعت فعاليت بازرسان بهداشت محيط ، با هماهنگی هایی كه بعمل آمد، تعداد هفت مورد بازديد مشترك با بازرسان ادارات تعزيرات حكومتي، نيروي انتظامي، دامپزشكي، صنعت، معدن و تجارت و مجمع امور صنفي انجام شد كه در هر بازديد بازرسان مربوطه بر اساس وظايف خود به تخلفات مشاهده شده رسيدگي و بر نحوه خدمات رساني واحدهاي صنفي نظارت نمودند.