زمان : 19 Farvardin 1391 - 21:29
شناسه : 49015
بازدید : 6276
تلاش مرتضوی برای فرار شیخ الاسلامی از استیضاح!!! تلاش مرتضوی برای فرار شیخ الاسلامی از استیضاح!!! مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی از پرداخت تمام بدهی های تامین اجتماعی تا 15 روز آینده خبر داده است. تلاشی برای نشان دادن انتصاب درست او بر مسند بزرگترین سازمان اقتصادی ایران.

 تامین اجتماعی، این روزها به چالش تازه دولت و مجلس بدل شده است و کیست که نداند همین چالش به استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی منجر شده. نماینده های مخالف این انتصاب، به دلیل حضور سعید مرتضوی در مدیرعاملی صندوق تامین اجتماعی، درخواست استیضاح عبدالرضا شیخ الاسلامی را داده اند و البته دولت هم تلاش بسیاری می کند این استیضاح را سیاسی نشان دهد و البته خواست عامه نماینده های مجلس هشتم نداند.

با این حال به نظر می رسد مرتضوی برای راضی کردن نماینده های مجلس، برگ برنده ای رو کند که حداقل در شش هفت سال گذشته هیچ کدام از مدیران عامل قادر به اجرای آن نبودند؛ پرداخت تمام بدهی های تامین اجتماعی به مراکز طرف قرارداد.

آنطور که پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی اعلام کرده است، قاضی مرتضوی دراین باره گفته: "کل بدهی‌های تامین اجتماعی به طرف های قرارداد با تدارک 11 هزار میلیارد ریال و طی 15 روز آینده به تمامی بیمارستان‌ها، پزشکان، دندانپزشکان، داروخانه‌ها، مراکز تصویربرداری و سایر مراکز طرف قرارداد با تامین اجتماعی پرداخت می‌شود."

به گفته او این مطالبات که 9 ماه است پرداخت نشده و حداکثر تا 15 روز آینده به صورت کامل پرداخت و حساب معوقه آنان به روز می شود: "حفظ کرامت بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی و کیفیت خدمت‌رسانی و رضایت‌مندی آنان در اولویت کاری معاونت درمان تأمین اجتماعی قرار گرفته و تلاش خواهیم کرد مراکز درمانی ملکی تأمین اجتماعی را به زودی با تجهیز به وسایل مجهز به تکنولوژی نوین متحول کرده و به درجه عالی رعایت استانداردهای اعتبار بخشی ارتقاء دهیم تا از نظر خدمت‌رسانی در تراز شأن بیمه‌شدگان عزیز قرار گیرند."

اما از همه اینها مهمتر، تاکید های نماینده های استیضاح کننده است؛ آنها عملکرد تامین اجتماعی را دلیل استیضاح عنوان نکرده اند، انتصاب مرتضوی را به دلایل بسیار که یکی از آنها آشنا نبودن با حوزه تامین اجتماعی است، دلیل استیضاح نوشته اند.

با تمام اینها قول پرداخت طلب ها تا دو هفته، مرتضوی را مدیری نشان می دهد که می تواند گلیم خود را در مدیریت تامین اجتماعی از آب بیرون بکشد و حداقل دولت با او همراه است و در کم کردن چالش ها با وزارت بهداشت یک حامی دارد. چه اینکه پایگاه اصلاع رسانی تامین اجتماعی او را نماینده ویژه رییس جمهور و مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی عنوان کرده است.

با این حال باید منتظر نشست و دید آیا مرتضوی برنده چالش تازه دولت و مجلس است و یا نماینده هایی که معتقدند انتصاب او به مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی بر خلاف مصالح کشور و معارض قانون و آسیب زننده به منافع 33 میلیون کارگر زحمت‌کش و خانواده‌های آنان است؟

منبع: خبرآنلاین