زمان : 13 Farvardin 1391 - 23:41
شناسه : 48780
بازدید : 4275
اشتهای ما با کدام رنگ ها تحریک می شود؟	چاق ها آبی بپوشند! اشتهای ما با کدام رنگ ها تحریک می شود؟ وقتی پای رنگ سبز به میان می آید یعنی این که باید برویم سراغ طبیعت و ۲خوراکی طبیعی موجود در آن. ناخودآگاه در ذهن آدم انواع و اقسام غذاهای سالم تداعی می شود

وقتی پای رنگ سبز به میان می آید یعنی این که باید برویم سراغ طبیعت و ۲خوراکی طبیعی موجود در آن. ناخودآگاه در ذهن آدم انواع و اقسام غذاهای سالم تداعی می شود که می تواند انواع سالادها و سبزی های مختلف باشد؛ هرچند ما ایرانی ها عادت داریم سالاد را به عنوان پیش غذا نوش جان کنیم و بعد برویم سراغ اصل مطلب که همان غذای اصلی است. سبزی هم جزو آن دسته رنگ های اشتها برانگیز است که از کنار آن به سادگی نمی توان گذشت.

● قرمز پرانرژی

اگر جزو آدم های بی اشتها هستید، بدون هیچ تردیدی بروید سراغ رنگ قرمز، غذاهای قرمز یا فضایی که با رنگ قرمز طراحی شده باشد؛ این رنگ منبع سرشاری از انرژی است و به لحاظ احساسی، فوق العاده قدرتمند است. رنگ قرمز باعث می شود سرعت تنفس و فشار خون تان بالا برود البته این یک روی ماجراست چون در طرف دیگر رنگ قرمز اشتهای افراد را به شدت تحریک می کند. از قرار معلوم وقتی چشم تان به رنگ قرمز می افتد مغزتان به سرعت پیامی را به مرکز اشتها مخابره می کند که یک مضمون مشخص دارد: «گشنه ام باید به سرعت غذا بخورم!»

● آبی لاغر!

رنگ آرامش اما این دلیل نمی شود که با وجود رنگ آبی بتوانید در نهایت آرامش به خوردن ادامه دهید. قضیه کاملا برعکس است؛ سرمای موجود در رنگ آبی کاملا ضداشتهاست. آبی متابولیسم را کند کرده و دقیقا به همین دلیل حس آرامش را در افراد ایجاد می کند. کارشناسان توصیه می کنند اگر می خواهید رژیم بگیرید یک لامپ آبی بالای یخچال بزنید تا به طور کاملا طبیعی دست از خوردن بکشید. امتحان کنید، امتحانش مجانی است.

● خاکستری ناخوشایند

خاکستری شاید موجب کاهش اضطراب شود اما در عین حال اشتها را کم می کند البته گاهی اوقات فقط به کاهش اشتها رضایت نمی دهد و دلزدگی از غذا را هم به همراه دارد. اگر اشتهای چاقی دارید! بهتر است در یک محیط خاکستری غذا بخورید بلکه از خوردن دل سرد شوید؛ حالا دیگر

خود دانید.

● فیروزه ای چاق!

اگر جزو آن دسته آدم های لاغری هستید که هرچه تلاش می کنید از شمایل استخوانی درنمی آیید پس بهتر است رنگ فیروزه ای را رنگ غالب اطراف خود کنید چون به هر حال فیروزه ای جزو آن دسته رنگ هایی است که اشتها را به شدت تحریک می کند البته این رنگ معمولا در کمتر غذایی به چشم می آید بنابراین اگر می خواهید از تاثیرگذاری اش در اشتها استفاده بهینه کنید می توانید دکور فضایی را که می خواهید در آنجا غذا میل کنید به این رنگ دربیاورید.

● نارنجی خوشمزه

اگر می خواهید اکسیژن بیشتری به مغزتان برسد، اگر می خواهید نیروی مضاعفی داشته باشید و اگر می خواهید فعالیت های ذهنی تان بیشتر شود سراغ رنگ نارنجی بروید. این رنگ گرم و شاد احساس راحتی را در افراد به وجود می آورد. زردچوبه هرچند عنوان زرد را در پیش اسم خود دارد اما رنگ غذا را نارنجی می کند و در نتیجه حس خوشمزه بودن غذا را به شما تلقین خواهد کرد. آبگوشت نارنجی هم که به خودی خود ثابت می کند ما ایرانی ها کاملا با خوراکی های نارنجی رابطه خوبی داریم.

● زرد زعفرانی

رنگ زرد در خوراکی ها ناخودآگاه آدم را به یاد زعفران می اندازد؛ زعفرانی که از قدیم گفته اند خنده آور است و این یعنی این که زرد رنگ شاد و مفرحی است. شادی هم به طور اتوماتیک وار سبب تحریک اشتها می شود؛ نمونه اش هم جوجه کباب های زعفرانی خودمان که هرگز از خوردنش سیر نمی شویم!
        
    
    
            مجله زندگی ایده آل