زمان : 28 Esfand 1390 - 18:02
شناسه : 48246
بازدید : 1114
برگزاری کارگاهها و دورههای آموزشی برای تشویق دانش آموزان مبتکر و خلاق برگزاری کارگاهها و دورههای آموزشی برای تشویق دانش آموزان مبتکر و خلاق

حوزه نخبگان ،بنیاد نخبگان استان یزد کارگاهها و دورههای آموزشی برای تشویق دانش آموزان مبتکر و خلاق در المپیادها ی دانش آموزی برگزارکرده است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد نخبگان استان یزد"كارشناس احراز نخبگي نخبگان ،بنیاد نخبگان استان یزد در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ما با تشریح اهم فعالیتهای این واحد گفت: حوزه امور نخبگان همیشه در تلاش است تا با تعامل با مدارس ویژه استان و مراکز علمی و دانشگاههای استان یزد نخبگان و افراد مبتکر را شناسایی و حمایت کند.

مرتضی محمودی افزود: در این راستا با تشکیل جلسات متعددبا باشگاه پژوهشگران جوان /مدرسه فرزانگان ، و مراکزی که در پرورش دانش آموزان دارای استعداد برتر هستند جلسات متعددی تشکیل وکارگاههای آموزشی و علمی برای آماده سازی و جذب دانش آموزانی که مبتکر/ صاحب ایده، و اختراع هستند برای برگزاری مناسب جشنواره ها و المپیادهای علمی دانش آموزی با کمک این واحد تکشیل شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: این واحد40نفر از مخترعین پذیرفته شده در هشتمین جشنواره منطقه ایی کویر که بهمن ماه گذشته در یزد برگزار شده را شناسایی وقسط اول اعتبار نوآوری و پژوهش به مبلغ 15 میلیون ریال برای کسانی که پرونده تشکیل داده اند تكميل نموده اند.

کارشناس احراز نخبگی بنیاد نخبگان استان یزد در پایان اظهار داشت: سه نفر از مخترعین واجد شرایط جهت ارتقاء از سطح 3 بنیاد به سطح 2 شناسایی شده اند.

گفتنی است// این واحد با همکاری دو کارشناس خود، برای نخبگان جلسات مشاوره/تشکیل پرونده ثبت اختراع/جلسات متعدد با داوران جشنواره خوارزمی /تکمیل بانک اطلاعاتی نخبگان قرانی با هنکاری سازمان اوقاف/اعطاي تسهيلات ازدواج به بيش از6 نفر/تسهيلات سربازي به بيش از 30 نفر/ اعطاي وام مسكن به بيش از 20 نفر در عملكرد خود دارد.